Vanaf het derde kwartaal 2024 gaat Amsterdam werken met het Amsterdams Financieel en Inkoop Systeem (AFIS). Dit systeem vervangt het oude financiële systeem (AFS) en het systeem dat de Planning en Control-cyclus (LIAS) ondersteunt. Daarnaast ondersteunt AFIS het contractmanagement, de inkoop en de financiële projectbeheersing.
Om een soepele overstap te creëren en om de impact voor Stadswerken te bepalen en klaar te maken voor de overstap zoekt Stadswerken een projectleider die de implementatie van het systeem kan begeleiden.
De projectleider weet zijn weg te vinden binnen de organisatie en is een goede gesprekspartner voor collega’s van bijvoorbeeld financiën.
Werkzaamheden- Het aansturen van diverse projecten op het gebied van financiën, contractmanagement, inkoop en voorraadbeheer binnen Stadswerken.
- Het begeleiden van de implementatie van AFIS bij Stadswerken. Met name bij de projectadministratie van het Team Tijdelijke Verkeersmaatregelen, het inkoopproces, als ook het voorraadbeheersysteem.
- Het in beeld brengen van de huidige en nieuwe processen (samen met de procesdeskundige) en het testen van generieke processen van AFIS voor Stadswerken.
- Het bewaken van en sturen op planning, capaciteit, besluitvorming en de kwaliteit van de op te leveren producten incl. een voortgangsrapportage.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)Directie Stadswerken
Medewerkers van de directie Stadswerken werken voor de prachtige stad Amsterdam. Zij beheren de openbare ruimte, maken het schoon, houden het veilig, verzorgen het groen, onderhouden de bruggen, repareren de straten en beheren de markten. Dat doen ze elke dag met ruim 1300 collega’s op een dienstverlenende en innovatieve manier. Vakmensen, die er ieder voor zich aan meewerken om van Stadswerken een moderne beheerorganisatie te maken. De meeste collega’s werken buiten op de pleinen, in de parken en in de straten van Amsterdam. Om het werk op straat goed te kunnen doen, werken andere collega’s achter de schermen aan ondersteuning, planning, samenwerking, materiaal en systemen.
Afdeling Strategie, Advies en InformatieDe afdeling Strategie, Advies en Informatie bestaat uit experts in verschillende disciplines. Zij stellen bestuur en management in staat te sturen op resultaten. De afdeling coördineert de adviezen voor bestuurders, levert de bijdrage van Stadswerken aan de stadsbrede P&C-producten, ondersteunt het management door coördinatie van de interne organisatieontwikkeling en overlegstructuur en adviseert Directie en Management vanuit een strategisch perspectief.
Samenwerking programmateam AFISHet programmateam AFIS is ondergebracht binnen de directie Financiën en Inkoop. Het doel van AFIS is de financiële- en inkoopprocessen te verbeteren en het gebruiksgemak voor gebruikers zoals budgethouders, prestatieverklaarders en bestellers te verbeteren. Hiervoor is het doel de achterliggende processen zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd te laten verlopen. Zo wordt ook de datakwaliteit van financiële- en de inkoopgegevens verbeterd met als resultaat dat ook de kwaliteit van rapportages toeneemt en op eenvoudiger wijze ontsloten kunnen worden. Dit systeem wordt geconfigureerd, gemeente brede werkprocessen worden opgesteld en binnen de directies wordt gevraagd de impact te bepalen en de implementatie te begeleiden. Hiervoor is vanuit het programmateam een verandermanager beschikbaar gesteld. De projectleider is de linkin pin tussen het programmateam van AFIS en Stadswerken.
Eisen
- Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in:
- organisatie
- naam contactpersoon
- telefoonnummer contactpersoon
- De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden:
- Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
- Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
- Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar hbo/wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met projectmanagement bij een overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in verandermanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van (gemeentelijke) financiële/ inkoopprocessen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie:
- Klantgerichtheid: Expert
Toelichting Minimum en Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 95,- en maximaal € 130,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN
De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.
Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
Indienen extra inschrijvingen
Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
Klik op 'Invullen' en vul aan:
- Naam kandidaat:
- Telefoonnummer kandidaat:
- (privé) e-mailadres van de kandidaat: