Projectmanager sportaccommodaties en sportorganisatie

Gemeente Breda

Verlopen op: 12 sep 2024 om 14:45
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 30
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 31 december 2025

Ben jij een strategisch projectmanager met leidinggevende ervaring in transitietrajecten en kan je medewerkers meekrijgen in een verandertraject?

En, heb je overheidservaring op het gebied van sportaccommodaties, dan zoeken we jou!

Wij zijn op zoek naar een projectmanager die:

  • Het nieuwe afdelingsplan voor het team sportaccommodaties implementeert en de verbeterprojecten gaat borgen.
  • De Gemeente Breda analyseert en adviseert over wat nodig is om een antwoord te geven op de vraag “hoe organiseren we sport in Breda”.
  • Alle betrokken medewerkers ondersteunt, coacht en adviseert.

Wat ga je doen?

Voor het team Sportaccommodaties is inmiddels een Deltaplan opgesteld waarin een advies is opgenomen hoe binnen het team beter kan worden samengewerkt en de beoogde resultaten worden opgeleverd. Dit Deltaplan moet nu geïmplementeerd worden: medewerkers meenemen in deze transitie, een nieuwe opzet van het team en werken aan de onderlinge verhoudingen binnen het team (teamontwikkeling en cultuurtransitie).

Daarnaast is een verbetering van de samenwerking tussen het team en de andere teams binnen de gemeentelijke organisatie die werken aan het beleidsterrein sport en bewegen nodig. Gevraagd wordt om een advies uit te brengen hoe sport in Breda kan worden georganiseerd.

Eind 2025 lever je de volgende resultaten op:

  • Implementeren en borgen van het Deltaplan voor het team Sportaccommodaties.
  • Een advies over hoe in de gemeentelijke organisatie sport kan worden georganiseerd, rekening houdend met de rol van de gemeente binnen het sportlandschap.

Voor bovenstaande producten ben je projectmanager maar ook coach voor de betrokken medewerkers in het transitietraject. Als projectmanager ben je waar nodig ook betrokken bij interne en externe overleggen over sport en bewegen in Breda, waaronder het MT Sport, en adviseer je het management en het bestuur.

Wie zijn wij?

De Gemeente Breda heeft een groot aantal sportaccommodaties. Zo exploiteren we het Gemeentelijk Sportcentrum, sport- en welzijnsaccommodatie "De Drie Linden", de Kragt en vele gymzalen in de wijken.

Binnen de afdeling Vastgoedbeheer werkt een hecht team van 30 beheerders aan het beheer en de exploitatie van de verschillende sportaccommodaties.

Onder begeleiding van onze coördinatoren en de projectmanager werken de beheerders zelfstandig en zorgen we er samen voor dat de sporters zich thuis voelen in onze accommodaties. De beheerders worden ondersteund door een klein kantoorteam dat zorgt voor zaken als de verhuur van de sportaccommodaties, de inroostering van de beheerders en de profilering van onze accommodaties.

Lees meer over de Gemeente Breda.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring in de afgelopen 14 jaar op het gebied van leiderschap, strategie, implementatie en communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring met verandertrajecten met teams, begeleiding en coaching en assessments, in de afgelopen 2 jaar. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen:

  • Uw kandidaat heeft kennis van verandertrajecten binnen gemeentelijke organisaties, in de afgelopen 2 jaar. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare leidinggevende ervaring van bij voorkeur meer dan 10 jaar op het gebied van leiderschap, strategie, implementatie en communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent benaderbaar voor het team en de organisatie.
    • Je bent enthousiast, duidelijk en daadkrachtig bij het geven van je advies.
    • Je kan goed samenwerken en bent verbindend.

De datum 26 september is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Deze opdracht is verlopen.