Klantmanager Inkomen

Gemeente Veldhoven

Verlopen op: 16 sep 2024
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 30 september 2024
Eind datum: 1 januari 2025

Als klantmanager inkomen voer je intakegesprekken en beoordeel je aanvragen in het kader van de Participatiewet, van melding tot en met de beschikking. Dit kan gaan om aanvragen voor algemene bijstand, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag en studietoeslag.

Je beheert je eigen bestand en je bent het aanspreekpunt voor je klanten op het gebied van uitkeringen. Dit houdt in dat je zelfstandig de planning en afwerking van onderzoeken en aanvragen regelt en de daarbij behorende termijnen bewaakt. Daarnaast voer je heronderzoeken uit en rapporteer je inzake terugvordering en verhaal.

Je voert baliegesprekken, vraagt gegevens op, maakt onderzoekrapportages en beschikkingen. Je stemt af met externen en collega's, draagt zorg voor de uitvoering van afspraken met klanten en bewaakt de voortgang van zowel interne als externe procedures.

Je geeft voorlichting, advies en informatie op het gebied van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Daarnaast ben je alert op fraude en lever je samen met de medewerker handhaving een bijdrage in de bestrijding van uitkeringsfraude.

Kandidaatomschrijving

Je hebt een afgeronde HBO opleiding.

Tevens heb je aantoonbaar werkervaring als klantmanager Inkomen. Mocht je ervaring hebben met de Bbz-regelingen (zelfstandigen regelingen), dan zou dit mooi zijn.

Je hebt kennis van de wet- en regelgeving van de Participatiewet en de bijbehorende voorzieningen en ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein.

Je herkent jezelf in de competenties: klantgericht, resultaatgericht, creatief, ondernemend en betrokken.

Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en staat stevig in je schoenen.

Je bent in staat om de functie met passie uit te voeren. Wij zijn streng aan de poort.

Je bent in staat om klanten hierbij te spiegelen. Waar nodig weet jij het verschil te maken door vanuit de bedoeling te werken. De klant is maximaal regisseur van zijn eigen proces.

Graag minimaal twee (bij voorkeur 3) dagen op kantoor.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring als klantmanager Inkomen.
  • Kennis van de Bbz-regelingen (zelfstandigen regelingen) is een pre.
  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving van de Participatiewet en de bijbehorende voorzieningen.
  • Je hebt ervaring met het uitkeringssysteem Suite voor het Sociaal Domein.

Wensen

  • Minimaal opleidingsniveau: MBO.
  • Minimaal 2 tot 3 jaar werkervaring.
Deze opdracht is verlopen.