Inkoopadviseur

Gemeente Meppel

Verlopen op: 16 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Drenthe
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 september 2024
Eind datum: 21 maart 2025

Tijdelijke Inkoopadviseur

In verband met ziekte zoeken wij een enthousiaste en zelfstandige inkoopadviseur.

Je komt te werken in het team Advies, in het cluster inkoop en contractmanagement. Samen met je collega inkoopadviseur begeleid je alle inkooptrajecten in de gemeente Meppel. Verder werken in het cluster contractmanagers- en beheerders, een subsidieadviseur en -medewerker.

Wat worden jouw werkzaamheden?

  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering en begeleiding van alle voorkomende inkoop- en aanbestedingstrajecten, waarbij het accent ligt op de volgende onderwerpen:
    • Sociaal domein;
    • Facilitair;
    • ICT;
  • Het publiceren van (niet-openbare) Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen via het tenderplatform TenderNed.
  • Je draagt zorg voor de doelmatigheid en rechtmatigheid van inkoop en bent betrokken bij het gehele aanbestedingstraject.
  • Je ontwikkelt beleid en voert dit uit (bijvoorbeeld circulair inkopen).
  • Je bent intern de verbindende schakel tussen contractmanagement en –beheer, inkoop en de verantwoordelijke teams.
  • Je beheert inkoopprocedures en bijbehorende systemen.
  • Je onderhoudt de contacten met leveranciers en onderhandelt over contracten.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Minimaal een relevante (op inkoop gerichte), afgeronde HBO-opleiding.
  • Minimaal 4 jaar ervaring als inkoopadviseur bij gemeenten met het opzetten en begeleiden van (Europese) aanbestedingstrajecten in de afgelopen 6 jaar.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals in ieder geval de Aanbestedingswet en Europese aanbestedingsregels.

Wensen:

  • Minimaal 4 jaar ervaring met vraagstukken en processen ten aanzien van inkoopbeleid.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met aanbestedingstrajecten in het Sociaal Domein (bijvoorbeeld WMO).
  • Op CV aantoonbaar een afgerond diploma NEVI 1 en/of NEVI 2 of gelijkwaardig.
  • De gesprekken vinden plaats in de derde week van september. Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat in deze week aan te geven.

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis, vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek:

  • Je kunt goed overtuigen en bent oplossingsgericht.
  • Je houding is pro-actief, initiatiefrijk, resultaatgericht, klantgericht en open, zowel naar je collega’s als naar partijen buiten de organisatie.
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Verder kun je goed omgaan met weerstand en ben je in staat een interne klant te begeleiden en (juridisch) te adviseren.
Deze opdracht is verlopen.