Projectmanager Fiscale Projecten

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 17 sep 2024
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 september 2024
Eind datum: 17 september 2025

Als Projectmanager Fiscale projecten ben je trekker van meerdere projecten binnen de directie Belastingen van de Gemeente Amsterdam. De organisatie houdt zich bezig met projecten die de transitie naar een datagedreven organisatie ondersteunen. Binnen de afdeling worden een aantal projecten uitgevoerd die de uitvoering van belastingheffing naar een innovatief niveau brengen. Jij kan collega's aansturen, aanspreken en motiveren en weet zo projecten succesvol te uit te voeren. Je bent in staat om jouw weg te vinden en resultaatgericht te werken binnen een complexe organisatorische omgeving. Binnen de projecten borg je verbeteringen die in het kader van het verbeterprogramma 'Bewust beheersen' zijn ingezet. Je herkent de krachten, behoeften en zorgen van de afdelingen die de producten moeten leveren en/of er mee moeten werken en weet deze met gerichte acties binnen je project(en) en in samenspraak met de stakeholders te realiseren.

Werkzaamheden
  • Het inrichten van een passende governance per project
  • Het ontwikkelen van projectplannen die de bedrijfsdoelstellingen, kaders, risico’s en betrokkenen helder omschrijven
  • Het sturen op het halen van organisatiedoelstellingen binnen afgesproken tijd en budget
  • Het verbinden van medewerkers vanuit diverse vakgebieden en stimuleren van samenwerking
Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Belastingen van de gemeente Amsterdam ontvangt jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dit gebeurt door het heffen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting of de toeristenbelasting. Het geld wordt gebruikt voor onze publieke voorzieningen. Hierbij kun je denken aan het onderhoud van de grachten, fietspaden, parken, speeltuinen in de wijk, sociale voorzieningen of de veiligheid in de stad.

Momenteel is Belastingen volop in beweging. Na de invoering van een nieuw belastingsysteem zijn we nu klaar om de volgende stap te zetten. Met interne programma’s, zoals ‘Continu Leren en Ontwikkelen’ en ‘Data gedreven werken’ worden we steeds meer een naar buiten gerichte en innovatieve organisatie. Daar hebben we ook jou bij nodig. In ons kantoor aan het Anton de Komplein in stadsdeel Zuidoost werken enthousiaste professionals die een warm hart hebben voor de stad.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
  • Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beheersing van de competenties door de kandidaat zoals hieronder genoemd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft Opleiding(en) projectmanagement afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring bij de (Rijks)overheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen IT en Projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring binnen het (Rijks)belastingdomein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Inspirerend vermogen (Expert).
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen (Expert).
  • Toetsing van de competentie: Besluitvaardig (Expert).
  • Toetsing van de competentie: Coachen (Expert).

Toelichting Minimum en Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 95,- en maximaal € 125,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN de contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Deze opdracht is verlopen.