Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Afdeling
In Zoetermeer wonen zo’n 30.000 kinderen en met de meesten van hen gaat het prima. Maar een aantal staat bloot aan risico’s als het gaat om veilig en gezond opgroeien. Of hun opvoeders hebben vragen waar ze zelf niet goed uitkomen. Dan komen ze terecht bij het team Jeugd- en gezinshulp van onze afdeling Samenleving. Vanaf januari 2018 kunnen ouders en jongeren voor vrij toegankelijke en preventieve ondersteuning terecht bij het Meerpunt inlooppunt en het Jongeren Informatiepunt (JIP). Als er specialistische jeugdhulp nodig is, kan men in gesprek met de huisarts, schoolmaatschappelijk werk (SMW) of de jeugdartsen van de Jeugdgezondheidszorg.
Professionals kunnen voor advies/ bij complexe hulpvragen of problematiek terecht bij het team Jeugd- en gezinshulp (JGH) van de gemeente. De medewerkers van JGH zijn verantwoordelijk voor de toegang van jeugdhulp bij complexe problematiek. Daarnaast coördineert JGH, voor gezinnen waarbij een veilige ontwikkeling van de jeugdigen in het geding is, de hulpverlening rondom het gezin. In deze gezinnen is sprake van problemen op verschillende gebieden en zijn vaak meerdere hulpverleners betrokken.
Opdracht
De gemeente Zoetermeer is op zoek naar een tijdelijke Unitcoördinator binnen het Sociaal Domein. Als Unit Coördinator (UC) leid jij één/twee van de zes units van Team Jeugd- en Gezinshulp. Jij zorgt voor de dagelijkse aansturing en een goede verdeling van het werk binnen het team. Je bewaakt de kwaliteit van het werk van de individuele medewerkers en levert een bijdrage aan het functioneren van het team als geheel. Je bent verantwoordelijk voor het eindresultaat van de unit en fungeert als vraagbaak en coach voor je medewerkers. Daarnaast heb je oog voor een goede werksfeer en teambuilding.
Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken behoort tot je werkzaamheden, evenals het regelen van personele aangelegenheden zoals reiskosten, studiekosten, verzuimbegeleiding, zorgverlof, ouderschapsverlof en vacaturevervulling. Je bent de schakel met andere afdelingen binnen het Sociaal Domein, de ketenpartners en klanten en denkt mee over toekomstig beleid. Ook handel je klachten af en leg je zo nodig verantwoording af aan de nationale ombudsman. Tevens verzorg je de eerste opvang en afhandeling (nazorg) van agressie-incidenten als die voorkomen.
Competenties:- Communicatieve- en motiveringsvaardigheden
- Mensgericht leidinggeven
- Samenwerken/verbinden
- Kunnen schakelen op verschillende niveaus
Schaal: Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10a (nieuwe structuur)
Werkdagen: De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.Planning: De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 12:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.Eisen:
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een leidinggevende functie binnen het sociaal domein.
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van Jeugdhulp binnen een politiek-bestuurlijke organisatie.
- Uurtarief maximaal € 90,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk en Fee Flextender.
Wensen:
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen het sociaal domein van een gemeente.
- Uiterlijk per 1 november beschikbaar voor 36 uur per week.
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie.
- Aantoonbare werkervaring met advisering binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling.