Functioneel Beheerder Sociaal Domein

Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Verlopen op: 18 sep 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 24
Provincies: Friesland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 31 december 2024

Organisatie

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD. Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder.

Opdracht

Wij zijn op zoek naar een Functioneel Beheerder Sociaal Domein binnen het team Informatisering en Automatisering voor 16 -24 uur per week. In het kader van de ontvlechting zoeken wij een Functioneel Beheerder ter ondersteuning van de voor de ontvlechting noodzakelijke projecten binnen de Sociaal Domein applicaties én voor het tijdelijk beheren van deze applicaties.

Projectomschrijving

Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen: De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel. Binnen het Sociaal Domein lopen naast de ontvlechting nog meerdere implementatieprojecten, zoals iParticipatie, Jeugd, Inburgering. Vooral binnen iSam en cSam. Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.

Verantwoordelijkheden

  • Levering van kennis en kunde aan diverse lopende verbetertrajecten/projecten binnen het sociaal domein;
  • Uitvoering van diverse projectwerkzaamheden;
  • Testen van functionaliteiten en koppelvlakken;
  • Conversiecontroles uitvoeren en hierover meedenken;
  • Bijdrage leveren aan de inrichting van applicaties;
  • Inrichten van documentsjablonen en werkprocessen;
  • Gebruikersautorisaties inrichten;
  • Opstellen/bijhouden van gebruikershandleidingen en -instructies;
  • Begeleiden van eindgebruikers;
  • Beheersdocumentatie vastleggen;
  • Overdracht van te beheren applicaties aan de lijnorganisatie;
  • Functioneel beheer van iSam, cSam en iPa vanuit de lijn uitvoeren.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een CV van maximaal 3 pagina's A4 toevoegen;
  • Een motivatiebrief van maximaal 2 pagina's A4 toevoegen;
  • Brede kennis van applicaties binnen het Sociaal Domein;
  • Ervaring met een implementatietraject binnen het Sociaal Domein;
  • Onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten;
  • In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud) of bereid deze aan te vragen;
  • Inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 31 december 2024 voor 16 tot 24 uur per week, met optie tot verlenging;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 1 jaar recente en relevante werkervaring als Functioneel Beheerder binnen het gemeentelijk domein in de afgelopen 5 jaar;
  • Ervaring met de applicaties van PinkRoccade (iSam, cSam en iPa).

Wensen

  • Meerdere soortgelijke trajecten doorlopen als Functioneel Beheerder bij het implementeren en inrichten van applicaties binnen het Sociaal Domein;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder;
  • Meer dan 3 jaar ervaring met het beheren van de applicaties iSam, cSam en iPa;
  • Ervaring in het koppelen van diverse systemen (bijv. Makelaar, Zaaksysteem (Corsa));
  • Ervaring met ontvlechtings- en/of fusieprojecten binnen een gemeentelijke organisatie.

De gesprekken vinden plaats op het gemeentehuis in Buitenpost op woensdagmiddag 25 september 2024. Graag hiermee rekening houden.

Deze opdracht is verlopen.