Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
- Je bent het eerste aanspraakpunt voor de hulpvraag van het gezin;
- Je hebt een geïnteresseerde houding naar het gezin en je bent empathisch en betrokken;
- Je gaat aan de slag met complexe problematiek;
- Je stelt de juiste vragen en doet onderzoek naar de situatie;
- Je gaat actief aan de slag met versterken van de eigen kracht van ouders en jeugdigen;
- Je bent regievoerder in de casuïstiek en staat in verbinding met derden, zoals zorgaanbieders;
- Je rapporteert over al je bevindingen en schrijft onderzoeks- en gezinsplannen.
Competenties
- Je beschikt over uitstekende mondelinge communicatievaardigheden;
- Goed kunnen registreren en rapporteren;
- Je hebt expertise op het gebied van onveiligheid en samenwerking Save/VT;
- Je bent in staat om regie te voeren, maar ook te begeleiden en opvoedondersteuning te bieden.
Benodigd aantal professionals
5.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Eisen
- Een afgeronde opleiding social work of pedagogiek op minimaal hbo niveau;
- Werkervaring als jeugdconsulent / jeugdzorgwerker bij een gemeentelijke instantie;
- In bezit van SKJ-registratie (vermeld deze duidelijk in het cv);
- Minimaal 1 jaar gemeentelijke werkervaring op het gebied van Jeugd en gezin.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van IJsselstein;
- Aantoonbare werkervaring met het ingekochte aanbod van zorgaanbieders in de gemeente IJsselstein;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Aeolus en Suite;
- Aantoonbare ervaring met registreren en rapporteren binnen een gemeente (ten behoeve van het opstellen van onderzoeks- en gezinsplannen);
- Aantoonbare werkervaring met het voeren van de regie, het begeleiden en bieden van opvoedondersteuning.