Juridisch medewerker (secretaris)

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Verlopen op: 17 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 17 september 2024
Eind datum: 17 januari 2025

Organisatie

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Bedrijfsvoering (BV)

Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, informatiemanagement, onderzoek, IT, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk.


Opdracht
  • Bezwaarschriften algemeen en ruimtelijk domein (bijvoorbeeld over laadpalen, omgevingsvergunningen, subsidies) informeel behandelen indien mogelijk;
  • Eenvoudige besluiten afhandelen als ambtelijk hoorder;
  • Commissiezittingen inhoudelijk voorbereiden;
  • Tijdens de zitting optreden als secretaris;
  • Adviezen opstellen voor de commissie bezwaarschriften;
  • Contacten onderhouden tussen de commissie, de vakafdeling en de bewoner(s);
  • Je bewaakt de voortgang van de bezwaarprocedures en de daarbij horende termijnen.
Competenties
  • Analytisch vermogen: Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.
  • Visie: Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat om je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.
  • Inlevingsvermogen: Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.
  • Overtuigingskracht: Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
  • Initiatief: Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo Bachelor opleiding in juridische richting;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch medewerker;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met premediation in de afgelopen 3 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een voorbeeld);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch medewerker bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van en het inhoudelijk voorbereiden van zittingen van de commissie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Secretaris van de Bezwaarschriftencommissie binnen de volgende vakgebieden: algemeen bestuursrecht (zoals Wob/Woo, APV en GBR) en het ruimtelijk domein (zoals Omgevingswet, Wabo, verkeersbesluiten)
  • Geen 3 jaar werkervaring binnen alle 2 de vakgebieden in de afgelopen 7 jaar (0 pt);
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen algemeen bestuursrecht in de afgelopen 7 jaar (15 pt);
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen alle 2 de vakgebieden in de afgelopen 7 jaar (4 pt);
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen ruimtelijk domein in de afgelopen 7 jaar (30 pt);
Deze opdracht is verlopen.