Teamleider Servicedesk Financiën

Gemeente Rotterdam

Verlopen op: 20 sep 2024 om 07:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 40
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 1 juli 2025

Teamleider Service & Ondersteuning

Als (waarnemend) Teamleider Service & Ondersteuning vervang je tijdelijk de huidige teamleider in het startklaar maken van de Servicedesk Financiën per 1 januari 2025. Jij bent dé expert en autoriteit op servicedeskgebied. Je neemt de teamgenoten mee in de voorbereidingen naar de live-gang van Oracle Cloud op 1 januari 2025. De Servicedesk Financiën staat klaar voor alle eindgebruikers van dit systeem voor financieel administratieve hulp.

Daarnaast vervang je tijdelijk de Teamleider Service & Ondersteuning Accounting voor minimaal twee maanden op inhoudelijk gebied. Deze Teamleider gaat dan gepland het verzuim in. Op HR-gebied zal een collega MT-lid waarnemen.

Met jouw ruime ervaring zorgen we er als team voor dat:

  • Ons ticketsysteem (back-end Topdesk, front-end SARA) effectief en efficiënt is ingericht, het team ermee kan werken en we output met toegevoegde waarde halen uit Topdesk.
  • Telefonie hard- & software (Avaya) succesvol live is en het team ermee kan werken.
  • Onze kennisbank (over Oracle Cloud en de aanverwante systemen) volledig gevuld is met alle mogelijke vragen en antwoorden en dat het team hiermee soepel overweg kan.
  • De PR en communicatie op orde is richting de eindgebruikers, in samenwerking met Verandermanagement van het implementatieprogramma voor Oracle Cloud.
  • Het Servicedeskteam wordt opgeleid op Oracle Cloud (basiskennis) vanuit het implementatietraject, op het gebied van telefonie, omgaan met weerstand, Topdesk, en het scherm van eindgebruikers overnemen. We investeren ook in teambuilding & -ontwikkeling.
Jouw profiel

Je hebt bewezen successen in het opzetten van servicedesks en het meenemen van teams door weerstand heen. Bij referenties bevestigen ze je vermogen om snel en effectief te handelen, zelfs als dat betekent dat je soms op een paar tenen moet stappen. Je hebt ervaring met het opzetten van succesvolle financiële servicedesks en begrijpt hoe menselijke dynamieken werken. Je bent in staat om tijdelijk de inhoudelijke leiding van het team op je te nemen. Je bent verbaal en schriftelijk sterk en hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring met werken bij een overheidsinstelling.
  • De aangeboden kandidaat wordt niet als ZZP’er aangeboden. Inzet op ZZP-basis is niet mogelijk, en ook niet via een doorleenconstructie via een bureau. De kandidaat moet bij het desbetreffende bureau in loondienst zijn.
  • Kennis van en ervaring met Oracle Cloud, Topdesk en Avaya (of vergelijkbare ticket-/telefoniesystemen).
  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Minimaal twee keer eerder een servicedesk opgebouwd in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met hiërarchisch leidinggeven aan servicedeskteams in de afgelopen 4 jaar.

Wensen

  • Werkervaring bij een gemeente met minimaal 150.000 inwoners.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied (servicedesk opbouwen).
  • Ervaring met het werken met kennisbanken.
Deze opdracht is verlopen.