Informatiemanager Maatschappelijk Domein

Gemeente Hardenberg

Verlopen op: 23 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 28
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2024
Eind datum: 31 december 2024

Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.

De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.

Hardenberg blijft zich ontwikkelen. We werken toe naar ‘Landstad Hardenberg’. Om deze ambitie waar te maken is meer menskracht nodig. En daar hebben we jouw hulp voor nodig!

OPDRACHTOMSCHRIJVING

De gemeente Hardenberg is voor het Maatschappelijk domein per direct op zoek naar een Informatiemanager. Je werkt samen met de Strategische- en overige informatiemanagers van de gemeente Hardenberg aan de hand van de i-visie het organisatiebrede i-beleid uit. Jij adviseert en ondersteunt het management van het Maatschappelijk domein met betrekking tot informatievoorzieningsvraagstukken. Jij vertaalt de business wensen naar de informatievoorzieningsketen en hebt visie op het applicatielandschap binnen het Maatschappelijk Domein. Hieruit initieer jij tactische en strategische acties en legt de verbinding en coördinatie met andere onderdelen van het domein op het gebied van informatievoorziening.

Taken die je resultaatgericht uitvoert:

  • Je adviseert en ondersteunt het management van Maatschappelijk domein over informatievoorzieningsvraagstukken (binnen het vastgestelde beleid);
  • Je stelt een projectportfolio op voor de jaren 2024 en 2025;
  • Je maakt projectstartups en business analyses voor o.a. de nieuwe wettelijke taken;
  • Je stelt verbeteringen voor bij onder andere proces- en zaakgericht werken, digitalisering en houdt je bezig met doorontwikkelingen binnen het huidige applicatielandschap;
  • Je adviseert over inzet van data-gedreven werken en Artificial Intelligence.

WAT VRAGEN WIJ?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ruime (bij voorkeur minimaal 5 jaar) werkervaring als Informatiemanager / businessanalist bij de lokale overheid;
  • Je hebt ervaring met informatievoorziening op het gebied van Werk & Inkomen, Wmo, Jeugd & Onderwijs en Sport & accommodaties;
  • Een duidelijke visie op informatievoorziening.

WAT BRENG JE MEE?

Je hebt een heldere visie op informatiemanagement en brengt de nodige ervaring, kennis en kunde mee. Je kunt projectmatig werken en overziet het effect van dit project op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Beschikt over een helicopterview initieert projecten maar bent tegelijkertijd instaat op tactisch niveau inhoudelijk mee te kunnen denken met de operatie.

  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
  • Je bent dienstverlenend en resultaatgericht;
  • Je durft mensen aan te spreken vanuit een positieve grondhouding waarbij het organisatie/projectbelang voorop gaat;
  • Je bezit een sterk analytisch vermogen en bent in staat om dit helder naar de collega’s, met verschillende werk- en denkniveaus, te communiceren.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Informatiemanager / businessanalist bij de lokale overheid;
  • Kandidaat beschikt over een duidelijke visie op informatievoorziening. Dit blijkt uit een korte, zelfgeschreven motivatie op het CV;
  • Indien opdracht uitgevoerd gaat worden door een ZZP'er: Gelet op de wet DBA kan deze opdracht niet voor meer dan 28 uur per week door een ZZP'er uitgevoerd worden. De kandidaat is daarom voor maximaal 28 uur per week aangeboden. Voor gedetacheerden geldt deze beperking niet en kan worden aangeboden voor de gevraagde 24-36 uur per week beschikbaarheid;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau; dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als Informatiemanager / businessanalist bij de lokale overheid;
  • Op CV aantoonbare ervaring met informatievoorziening op het gebied van Maatschappelijk of Sociaal Domein;
  • De gesprekken vinden plaats op 27 september. Hier graag rekening mee houden.
Deze opdracht is verlopen.