Het team Wegbeheer heeft versterking nodig, want één van onze SR-vakspecialisten groeit door naar een volgend team. Wij willen zo snel mogelijk deze functie weer goed belegd hebben binnen ons team. Het team Wegbeheer neemt het beheer en onderhoud van de Utrechtse wegen voor haar rekening.
Je taken zijn:- Levert technisch inhoudelijk verhardingsadvies van planvorming tot meldingen.
- Houdt de (technische) ontwikkelingen op het gebied van verhardingen bij.
- Is aanspreekpunt voor onderhoud technische aspecten.
- Adviseert over de technische aspecten van verhardingsmaterialen.
- Coördineert de uitvoering van inspecties (functioneel en technisch) m.b.t. de toestand van verhardingen en verwerkt de inspectieresultaten.
- Voert maatregeltoetsen uit, stelt onderhoudsmaatregelen vast en doet voorstellen voor de onderhoudsplanning.
- Vertaalt de onderhoudsplanning naar projectopdrachten.
- Coördineert nadere technische onderzoeken (Deflectie metingen, boorkernonderzoeken, etc.), interpreteert uitkomsten en past onderhoudsmaatregelen daarop aan.
- Assisteert de beheerder wegen en de rest van het team.
- Geeft advies aan projectleiders en ontwerpers over Wegbeheer en aanleg nieuwe wegen en reconstructies.
- Geeft advies over initiatieven vanuit de inwoners van Utrecht dit gekoppeld aan de omgeving wet.
- Begeleidt stads engineers in projecten die wij als beheer wegen uitgevoerd willen hebben.
- Minimaal hbo werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek/wegbouwkunde.
- Kennis van en minimaal 6 jaar relevante ervaring met Wegbeheer op het vlak van beleid, programmering en uitvoering, bij voorkeur bij een grote ambtelijke organisatie. Kortom: het vak Wegbeheer heeft voor jou geen geheimen meer.
- Kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met het initiëren, voorbereiden en uitvoeren van projecten op het gebied van Wegbeheer/openbare ruimte.
- Je staat stevig in je schoenen en bent in staat om de assetmanager en het team te ondersteunen en te vertegenwoordigen in een grote diversiteit aan projecten.
- Je bent proactief, een teamplayer en een netwerker. Je kunt druk weerstaan, bent communicatief vaardig, omgevingsbewust en kunt goed situaties inschatten.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:Gesprekken worden waarschijnlijk gepland op 25 en 26 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.
Eisen
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau.
- Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
- Naam organisatie:
- Naam contactpersoon:
- Afdeling en functie contactpersoon:
- Telefoonnummer contactpersoon:
Wensen
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
- Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van civiele techniek/ wegbouwkunde/ openbare ruimte of ligt in het verlengde hiervan.
- Je hebt kennis van en minimaal 6 jaar relevante ervaring met Wegbeheer op het vlak van beleid, programmering en uitvoering.
- Je hebt bij voorkeur ervaring opgedaan met Wegbeheer bij een groot ambtelijke organisatie - G4 - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Andere (semi) overheden.
- Je hebt kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met het initiëren, voorbereiden en uitvoeren van projecten op het gebied van Wegbeheer/openbare ruimte.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.