De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I). F&I is een bedrijfsvoering onderdeel dat het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de gemeentelijke organisatie.
Jij komt te werken binnen de afdeling Financiën, in het team 'Planning & Control coördinatie/ Informatie & Techniek'. Hier werken ongeveer 20 collega's die zich bezighouden met alle facetten van het tot stand komen van de planning en control producten, van het opstellen van de financiële strategie, het maken van de planningen tot het analyseren van het rekeningresultaat. Dit in nauw contact met de decentrale organisatieonderdelen waar de uitvoering plaatsvindt.
Ons team Planning & Control coördinatie bestaat uit een Senior P&C coördinator, een aantal P&C coördinatoren en 2 medewerkers P&C Coördinatie. Binnen ons team wordt de planning en control coördinatie vormgegeven van de P&C-producten: Programmabegroting, Voorjaarsnota, Bestuursrapportages, Jaarrekening en Management-cyclus voor de gemeente Utrecht. De producten komen tot stand in samenwerking met de collega's binnen de afdeling Financiën en de decentrale organisatieonderdelen.
Je taken zijn:- Inrichten, coördineren en bewaken van de planning; deze planning stem je af met de stakeholders en bij uitloop of calamiteiten escaleer je.
- Inrichten, coördineren en bewaken van het totstandkomingsproces van het product.
- Coördineren en bewaken van de inrichting/format van het product (boekwerk/website).
- Organiseren van de stakeholders, zorgen voor een overzicht van verantwoordelijken en zorgen voor afstemming gedurende het proces en beheer van de autorisaties.
- Coördineren en bewaken van de financiële mutaties (volgend uit Besteding en Dekkingsvoorstellen, wensen, knelpunten, bezuinigingen, majeure ontwikkelingen, technische begrotingswijzigingen).
- Coördineren en bewaken van het schriftelijke raadsvragenproces bij de P&C-producten.
- Bijhouden van het handboek financiën; jij voert hier regie op.
- Een afgeronde hbo opleiding, bij voorkeur in een financiële richting.
- Bij voorkeur meer dan 5 jaar werkervaring in het genoemde werkveld van gemeente (overheid) en financiën.
- Minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bij een grote gemeente/Overheidsorganisatie).
- Specifieke kennis/ervaring in de planning en control coördinatie van de cyclusproducten.
- Kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
- Gedegen kennis van MS Office met een focus op MS Planner; kennis van Lias is een pré.
- Gesprekken worden waarschijnlijk gepland in week 40 (de week van 30-9). De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan fysiek of digitaal plaatsvinden.
- Wanneer de opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond, behoudt Gemeente Utrecht zich het recht voor de opdracht te verlengen tot een zorgvuldige afronding en overdracht gerealiseerd kan worden.
- De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Eisen
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt een afgeronde hbo opleiding.
Wensen
- Bij voorkeur heb je een financiële opleiding afgerond/gevolgd.
- Je hebt bij voorkeur meer dan 5 jaar in het genoemde werkveld van gemeente (overheidsorganisatie) en financiën:
- Minder dan 3 jaar
- 3 tot 5 jaar
- 5 tot 7 jaar
- 7 jaar of meer
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bij een grote gemeente/Overheidsorganisatie):
- Minder dan 1 jaar
- 1 tot 2 jaar
- 2 jaar of meer
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 A4).
- Je hebt jouw werkervaring opgedaan bij een grote, ambtelijke organisatie:
- G4
- 100.000+ gemeente
- Kleinere gemeente
- Andere (semi) overheden
- Geen van bovenstaande
- Geef aan per wanneer je beschikbaar bent om te starten met de opdracht.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.