Adviseur verduurzaming gemeentelijk Vastgoed

Gemeente Breda

Verlopen op: 22 sep 2024 om 16:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 10
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 30 september 2024
Eind datum: 30 juni 2025

De gemeente Breda is in bezit van een vastgoedportefeuille die sterk varieert in aard en omvang. De duurzaamheidsambitie van de stad is daarnaast erg groot. Afdeling Vastgoedbeheer is op zoek naar een adviseur die het team de komende 9 maanden kan ontlasten door het uitvoeren van een aantal concreet afgebakende opdrachten. Hiermee willen wij borgen dat wij aan de hiervoor benoemde ambities en daarbij behorende verplichtingen voldoen. Het is daarom belangrijk dat de aangedragen kandidaat vanuit de vastgoeddiscipline begaan is met onderwerpen zoals de energietransitie, verduurzaming van Vastgoedobjecten en de aanbesteding en beheer van het gemeentelijk energiecontract.

Wat ga je doen?

In deze tijdelijke rol ga je aan de slag met de volgende afgebakende taken:

  • Je beheert het gemeentelijk energiecontract en zorgt voor het afsluiten van een nieuw energiecontract, ingaande per 1.1.2025 (of zo snel als mogelijk) in lijn met het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente. Hiertoe stem je -daar waar nodig – af met verschillende afdelingen en partners binnen en buiten de gemeente.
  • Je beheert het contract met de netbeheerder en zorgt ervoor dat dit contract opnieuw wordt aanbesteed. Jij bent verantwoordelijk voor deze aanbesteding en hebt deze afgerond per 1.1.2025 (of zo snel als mogelijk) in lijn met het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente. Hiertoe stem je -daar waar nodig – af met verschillende afdelingen en partners binnen en buiten de gemeente.
  • Je bent verantwoordelijk voor een goede overdracht aan de organisatie m.b.t. de afgesloten nieuwe contracten. Dat betekent een goede, kwalitatieve informatie-uitwisseling tussen Vastgoedbeheer en afdelingen die belast zijn met onderwerpen die aan energie verbonden zijn zoals bijvoorbeeld de energietransitie en de elektrificatie van het wagenpark.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO-opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bekend met de complexiteit van een energiecontract, het bijbehorende inkooptraject binnen een gemeente en heeft een organisatiebreed inkooptraject van energie ten minste één keer begeleid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ten minste één maal een inkooptraject van een netbeheerder succesvol doorlopen en afgerond. Dit blijkt uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ten minste 2 jaar aantoonbare ervaring (in afgelopen 5 jaar) in een adviesrol op strategisch niveau binnen een gemeente of de (rijks)overheid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bekend met het besluitvormingsproces van een politiek-bestuurlijke organisatie en heeft dit ten minste 2 maal zelf begeleid. Dit blijkt uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbaar ten minste 3 jaar ervaring (in afgelopen 5 jaar) op het gebied van de verschillende fasen van complexe aan vastgoed verbonden projecten in het kader van verduurzaming. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ten minste 3 jaar ervaring in een rol binnen een gemeente waarbij u (uw kandidaat) complexe gegevens heeft geanalyseerd en aantoonbaar effectief heeft samengewerkt met stakeholders binnen multidisciplinaire vastgoed verduurzamingsprojecten. Dit blijkt uit het CV.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het leiden van overleggen, structureren van nieuwe werkgebieden en het bevorderen van optimale samenwerking en afstemming. Dit blijkt uit het CV.
Deze opdracht is verlopen.