Senior Financial Controller

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 14 okt 2024 om 09:30
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 4
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 14 oktober 2024
Eind datum: 30 april 2025

Opdracht

Binnen het organisatieonderdeel Maatschappelijke Ontwikkeling zijn wij op zoek naar een Financial Controller voor ongeveer 7 maanden. Deze opdracht voer je uit binnen het team Strategie en Control (MO Staf en Overig). Het team houdt zich voornamelijk bezig met:

  • Strategische advisering management;
  • Advisering teams – budgethouders;
  • Juridisch advies sociaal domein;
  • Opstellen financiële analyses en rapporten.

Je taken zijn:

  • Inwerken en ondersteunen nieuwe medewerker Financial Control;
  • Sparren ten aanzien van financiële vraagstukken;
  • Afstemming over jaarrekening traject (o.a. Sisa);
  • Vraagbaak voor inrichtingsvraagstukken opbouw van de begroting, wijze van administreren en monitoring budgetten;
  • Jij adviseert niet alleen over geld, ook over effectiviteit van bereiken van onze doelstellingen;
  • Jij werkt mee aan het opstellen van de Planning & Control producten;
  • Jij voert interne controles uit;
  • Jij verricht Sisa verantwoordingen van specifieke uitkeringen;
  • Je beoordeelt begroting, prognoses en verantwoording op juistheid en haalbaarheid.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Let op: dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer onderstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
    • Referentie 1
      • Naam organisatie:
      • Naam contactpersoon:
      • Afdeling en functie contactpersoon:
      • Telefoonnummer contactpersoon:
    • Referentie 2
      • Naam organisatie:
      • Naam contactpersoon:
      • Afdeling en functie contactpersoon:
      • Telefoonnummer contactpersoon:

Wensen

  • Aantal jaren aantoonbare control werkervaring:
    • 0 tot 4 jaar
    • 4 tot 8 jaar
    • Meer dan 8 jaar
  • Je hebt aantoonbare kennis van gemeentelijke financiën;
  • Heb je ervaring binnen het Sociaal Domein en specifieke Rijksuitkeringen?
    • Ja, 1 tot 2 jaar
    • Ja, meer dan 2 jaar
    • Nee
  • Heb je werkervaring binnen een gemeente? (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is)
    • G4-gemeente
    • 100.000+ gemeente
    • Kleinere gemeente
    • Nee
  • Heb je kennis van rapportagetools (op basis van SAP)?
    • Ja, ik heb ervaring met het werken met rapportagetools
    • Ja, ik heb zowel ervaring met het werken met rapportagetools als het opzetten en implementeren ervan
    • Nee
  • Heb je ervaring met coachen van (junior)medewerkers?
    • Ja, 1 tot 2 jaar
    • Ja, meer dan 2 jaar
    • Nee
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Deze opdracht is verlopen.