Organisatie
Gemeente Edam-Volendam. Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig.
Opdracht
Als medewerker ICT Servicedesk ga je aan de slag in het team ICT Servicedesk en Technisch beheer, wat onderdeel is van het team Informatievoorziening. Samen met de technisch beheerders, functioneel beheerders, privacy officers en onze technische security specialist zorg je voor een duidelijke, correcte en volledige registratie en afhandeling van meldingen en de uitgevoerde activiteiten in ons Service Management Systeem.
Ons ICT-landschap verandert continu, zodat we ook projecten uitvoeren voor de optimalisatie van ons systeem- en netwerkinfrastructuur. Zo werken we momenteel aan de implementatie van Office 365 en MS Teams en de realisatie van een nieuwe telefonie- en laptopomgeving. Samenwerken als team en communiceren naar onze collega's van de vakafdelingen is voor ons standaard voor onze service- en dienstverlening. Doe je mee?
Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
- Je ondersteunt, adviseert en faciliteert de organisatie door de afhandeling, voortgangsbewaking en terugkoppeling (telefonisch, fysiek, e-mail of via ons self service portaal) op je te nemen van de 1e-lijns meldingen.
- Je bent gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stelt de gebruiker altijd centraal.
- Als medewerker ICT Servicedesk heb je een belangrijke rol in onze on- en offboarding-processen. Je voert werkplekbeheergerelateerde werkzaamheden uit, draagt zorg voor de uitgifte en inname van mobiele communicatiemiddelen en rapporteert aan de Service Manager en de Teamleider Informatievoorziening.
- Je bent actief betrokken bij het opstellen van rapportages over voortgang, risico’s en mijlpalen en ondersteunt de Service Manager bij de bespreking van knelpunten of issues en besluitvorming daarover.
- Je signaleert, analyseert en vertaalt trends in meldingen met betrekking tot onze ICT-voorzieningen, geeft consequenties aan voor en adviseert ten aanzien van ICT-maatregelen en communicatie.
- Je bent enthousiast, leergierig, daadkrachtig, flexibel, resultaatgericht en wordt graag uitgedaagd om mee te denken en te werken aan nieuwe ontwikkelingen of veranderingen in werkwijzen.
Competenties
- Klantgerichtheid
- Overtuigingskracht
- Probleemoplossend vermogen
- Initiatief, flexibiliteit
- Zorgvuldigheid
- Communicatieve vaardigheden
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau.
- Kennis en werkervaring als ICT Servicedeskmedewerker, bij voorkeur binnen een gemeente.
- Kennis en ervaring met implementatietrajecten van Microsoft omgevingen.
- De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 oktober 2024 tussen 14.30 uur en 17.00 uur.
Wensen
- Aantoonbare kennis en werkervaring als technisch systeembeheerder IT met het implementeren, beheren en ondersteunen van nieuwe ICT-ontwikkelingen binnen een gemeente.
- Afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau op het gebied van ICT-beheer.
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als ICT Servicedeskmedewerker binnen een publieke organisatie.
- Aantoonbare kennis en werkervaring met Microsoft Windows Server, Azure en O365.