Programmamanager Dienstverlening

Gemeente Meppel

Verlopen op: 14 okt 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 28
Provincies: Drenthe
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 14 oktober 2024
Eind datum: 14 april 2025

Organisatie

Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand. Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Opdrachtomschrijving met resultaatverplichting: Programmamanager Dienstverlening

  • Verantwoording afleggen aan de opdrachtgever Teammanager Dienstverlening;
  • Managen van het programma Dienstverlening, in samenhang met de andere programma’s in de organisatie (Koers en organisatieontwikkeling);
  • Prioriteren en uitrollen van projecten uit het uitvoeringsplan Dienstverlening, inclusief rapportages en verantwoording;
  • Verantwoordelijk voor het realiseren van de uitvoeringsplannen van de visie op dienstverlening, inclusief planning;
  • Coachen en begeleiden van projectleiders bij hun projecten uit het programma;
  • Verantwoorden van P&C ten behoeve van bestuur en raad met betrekking tot budgetten van het programma.

Competenties

  • No nonsense aanpak;
  • Heldere en open wijze van communiceren;
  • Goede adviesvaardigheden;
  • Draagvlak kunnen creëren;
  • Mensgericht én zakelijk;
  • Politieke sensitiviteit.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als programmamanager Dienstverlening bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen en implementeren van procesgericht werken;
  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 oktober 2024.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van Bestuurskunde of Organisatiewetenschappen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het coachen van medewerkers bij het implementeren van een nieuwe werkwijze binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verantwoorden van P&C op bestuurlijk niveau;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding 'Lean Black Belt';
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding 'Projectmanagement'.
Deze opdracht is verlopen.