Financieel adviseur sociaal domein

Gemeente Rheden

Verlopen op: 1 nov 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 36
Provincies: Drenthe
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2024
Eind datum: 30 juni 2025

Voor de periode tot en met het afronden van de jaarrekening 2024 zijn wij op zoek naar een financieel adviseur voor het domein Samenleving (sociaal domein). Je start zo snel mogelijk en werkt in ieder geval tot en met juni 2025 bij de gemeente Rheden.

Verantwoordelijkheden

De resultaten die gehaald moeten worden in deze periode zijn in ieder geval:

  • Verantwoordelijk voor opstellen en jaarrekening 2024, dossiervorming en SiSa verantwoording voor het Sociaal Domein.
  • Verantwoordelijk voor het (mede) opstellen van de 1ste Bestuursrapportage voor het Sociaal Domein.
  • Bijdragen aan het opstellen en adviseren over de voorjaarsnota 2025 waarbij de bestuurlijke opdracht een transformatie in het sociaal domein betreft.

De financieel adviseur die in het team past, is iemand die autoriteit meebrengt op de inhoud van het sociaal domein. En die autoriteit in de eerste plaats kan inzetten om de jaarrekening voor de onderdelen van het sociaal domein, samen met de afdeling Samenleving, kan aanpakken en afronden. Hier heb je geen uitleg voor nodig, dit vak beheers je.

Daarnaast is het belangrijk dat je in staat bent om een (nog aan te trekken) vaste kracht de ruimte en de rust te bieden om te groeien in de rol. Dit betekent dat je namens financiën het eerste aanspreekpunt bent voor dringende zaken in een politieke context.

In het professionaliseren van de financiële functie wordt verwacht dat je mee kan denken en vooral mee kan doen. Je bent de schakel tussen de verandering bij financiën en de afdeling. Ook als jezelf misschien een beter idee hebt vanuit je ervaring, blijf je de lijn uitdragen die we samen in het team afspreken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november tot en met 30 juni 2025 voor 24-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Minimaal vijf jaar ervaring in de rol als financieel adviseur binnen een gemeente.
  • Aantoonbare recente kennis van het BBV en SiSa regelingen uit het sociaal domein.
  • Aantoonbaar hbo of wo werk- en of denkniveau.

Wensen

  • hbo of wo opleiding op het gebied van financiën/controlling/bedrijfskunde.
  • Cursus/opleiding op het gebied van communicatieve vaardigheden.
  • Systeemkennis van Lias en Unit4.
Deze opdracht is verlopen.