Opdrachtomschrijving
Samen met je collega’s wordt er binnen multidisciplinaire teams gewerkt aan opgaven die een grote impact hebben op de organisatie. Door vóór in het inkoopproces een rol van betekenis te spelen, kunnen vroegtijdig trends worden gesignaleerd, behoeften gebundeld en effectief geadviseerd worden. Jij zal vanuit je rol als Inkoper op tactische niveau acteren en overzicht hebben vanuit inkoopplanning.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van complexe (Europese) aanbestedingen van eerste advies tot aan de getekende overeenkomst en nazorg. De onderwerpen van de aanbestedingen zijn divers; van raamovereenkomsten die stadsbreed worden benut tot aan bedrijfsapplicaties die processen ondersteunen bij directies. Je werkt hiervoor in (gemeente)breed samengestelde, multidisciplinaire teams.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Je bent betrokken bij ontwikkelingen binnen en buiten de inkoopdiscipline in de afdeling ICLM. De afdeling, ook wel vakgroep ICLM, bestaat uit meerdere disciplines, denk aan Inkopers, Contract- en Licentiemanagers, Contract- en Licentiebeheerders, Juristen en ondersteuning. Als afdeling zijn we verantwoordelijk voor het geheel van bijvoorbeeld het verbeteren van het inkoopproces, ondersteunen van contractmanagement tot initiëren van samenwerkingen en het doen van voorstellen naar aanleiding van analyses en bevindingen. Je ondersteunt vanuit je rol als Inkoper / Tactische Inkopers zowel inhoudelijk als in het proces, om aanbestedingen binnen de planning af te ronden.
Bestanddelen van de opdracht
- Uitvoeren van complexe (Europese) aanbestedingen
- Bijdragen aan het beleid van de afdeling/vakgroep ICLM / Lead buyer binnen ICT
- Professionalisering van het Lead Buyer-ship
- Sturende/leidende rol in het aanbestedingsteam
- Overige inkopers ervaringen doorgeven en borgen op consistente werkwijze
- Verantwoordelijk voor uitvoering van (Europese) aanbesteding, en zorg dragen voor zorgvuldige registratie en overdracht
Op te leveren resultaat
- Uitgevoerde complexe (Europese) aanbestedingen met zorgvuldige registratie
- Bijdrage aan het beleid van de afdeling/vakgroep ICLM / Lead buyer binnen ICT
- Verdere professionalisering van het Lead Buyer-ship
- Sturende/leidende rol in het aanbestedingsteam
- Ervaringen van overige inkopers doorgegeven en geborgd op consistente werkwijze
- Uitvoering van (Europese) aanbesteding met zorgvuldige registratie en overdracht
Afstemming
Rapporteren aan de afdelingsmanager ICLM en aan stakeholders vanuit de aanbestedingen.
Eisen
- De aangeboden kandidaat kan beschikbaar zijn voor een interview.
- De kandidaat is direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving.
- U dient minimaal één relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat, met organisatie, naam en telefoonnummer van de contactpersoon.
- De kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
- De kandidaat moet in loondienst zijn van de inschrijver op het moment van de start van de opdracht.
- U voegt het cv toe van de kandidaat, opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4 groot.
- De kandidaat is in het bezit van een erkende Nevi 1 en Nevi 2 diploma.
- De kandidaat moet het Nevi-diploma meenemen naar het interview.
- Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een inkoopomgeving op het gebied van inkopen en (Europees) aanbesteden en complexe contractsituaties.
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met meervoudige onderhandse trajecten en enkelvoudige trajecten.
- Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals gevraagd.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis over juridische aanbestedingen.
- De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met ICT-omgeving.
- Omgevingsbewustzijn [Gevorderd niveau]
- Samenwerken [Gevorderd niveau]
- Assertiviteit [Gevorderd niveau]
- Initiatief [Gevorderd niveau]
- Resultaatgerichtheid [Gevorderd niveau]
- Overtuigingskracht [Gevorderd niveau]
Toelichting Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €90,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.