Inkoopadviseur -PPO

Rijkswaterstaat

Verlopen op: 19 nov 2024 om 10:00
Max. Uurtarief: 111
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zeeland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 19 november 2024
Eind datum: 10 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat
Zijn wij op zoek naar een Inkoopadviseur.
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
Voor een tweetal clusters zijn we op zoek naar een inkoopadviseur voor 36 uur/per week ter versterking van de contractteams. Je werkzaamheden zullen verdeeld zijn over meerdere clusters. De clusters, die meerdere contracten kunnen omvatten, werken volgens het standaard Integraal Project Managementmodel (IPM) waarbij een contractmanager leidinggeeft aan een contractteam. Jij fungeert binnen het contractteam als Inkoopadviseur voor projecten die zich zowel in de contractvoorbereidingsfase, aanbestedingsfase als uitvoeringsfase bevinden. Als inkoopadviseur stel jij een heldere inkoopvisie op en houd je rekening met de geldende wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet en de Gids Proportionaliteit. Ook zorg jij dat de juiste jurisprudentie wordt toegepast en mogelijke risico’s en kansen als eerste ziet. Je stelt inkoopplannen op, het aanbestedingsproces richt je mee in en begeleidt je, en je adviseert over de naleving van het contract, contractwijzigingen en kwaliteitstoetsen. Jij beheerst enerzijds de inhoud en anderzijds ken jij het doel van de projecten. In elke fase van inkoop en contractbeheersing ben je een betrouwbare sparringpartner voor alle betrokkenen, zoals de opdrachtgevers, projectteams en contractmanagers. Probleemloos neem jij deze betrokkenen mee in de keuzes die gemaakt worden en overtuig je hen daarvan. Je ziet erop toe dat inkopen en contracten voldoen aan de kaders, richtlijnen en randvoorwaarden en werkt hierbij nauw samen met de verantwoordelijke contractmanagers. Hen sta je ook bij met advies over contractwijzigingsvoorstellen of claims. Daarbij draag je zorg voor de juiste verantwoording en vastlegging in de daarvoor bestemde systemen zoals SAP, Hummingbird en de VtW-registratietool (GRIP).

Meest essentiële competenties
Organisatiesensitiviteit, netwerkvaardigheid, overtuigingskracht, accuraat, oplossingsgericht, anticiperend vermogen en staat open voor ontwikkelingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 aantal jaren kennis van en werkervaring met het inkoopproces;
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over een opleiding (zoals bijvoorbeeld NEVI of gelijkwaardig) op het gebied van inkoop;
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het zelfstandig begeleiden van een Europese aanbesteding.

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring bij de (Rijks)overheid in uitvoerende en adviserende werkzaamheden in het inkoopproces;
  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft van de contractvormen zoals D&C-contracten en raamovereenkomsten;
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met de systemen SAP, Grip, Hummingbird en/of TenderNed.
Deze opdracht is verlopen.