Inkoopadviseur Tijdelijke Externe Inhuur

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 20 nov 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 20 november 2024
Eind datum: 20 november 2025

Opdrachtomschrijving

In de functie van Inkoopadviseur Externe Inhuur ben je de expert op het gebied van externe inhuur bij gemeente Amsterdam. Hiervoor is het belangrijk dat de Inkoopadviseur kennis heeft van de ontwikkelingen op de interne- en externe arbeidsmarkt, welke beleid de gemeente Amsterdam heeft ten aanzien van het verwerven van (extern tijdelijk) personeel en waar er krapte ontstaat op de arbeidsmarkt. De Inkoopadviseur vertegenwoordigt de dienstverlening naar derden, zowel intern als extern. Door een flexibele, coöperatieve instelling en goede communicatieve- en adviesvaardigheden is de Inkoopadviseur Externe Inhuur in staat zich soepel te bewegen in het krachtenveld tussen de verschillende partijen en opdrachtgevers en waar nodig kan de Inkoopadviseur Externe Inhuur overtuigen van de juistheid van het advies.

Werkzaamheden
- Organiseren en begeleiden van het gehele inkoopproces (meervoudig onderhands aanbesteden) voor flexibel inzetbaar personeel
- Adviseren over de stedelijke kaders, (aanbestedings)wetgeving en offerteteksten. Je zet de vacaturetekst om naar een heldere offerteuitvraag.
- Begeleiden bij de beoordeling van de ontvangen offertes.
- Beoordelen van binnengekomen offertes tijdens de sluitingsfase.
- Opstellen contractoverdracht.
- Adviseren op verlengingsverzoeken, op interne beheersmaatregelen en Wet DBA.
- Rapporteren en afwikkelen alle DAS aanvragen.
- Deelnemen in projecten t.b.v. ontwikkeling en verbetering.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Team Tijdelijke Externe inzet bestaat uit inkoopadviseurs en inkoopondersteuners binnen de Inkoopafdeling Bedrijfsvoering, in totaal 25 collega's.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender. Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ruime kennis en ervaring met inkoop van tijdelijk externe inhuur (o.a. uitvoeren meervoudige onderhandse aanbestedingen). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ruime en aantoonbare werkervaring met het uitzetten en begeleiden van DAS aanvragen (bijvoorbeeld binnen Mercell of Negometrix). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Eis - Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Eis - Opleiding: De aangeboden kandidaat heeft een hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door een afgeronde hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Wensen

  • Wens - Certificaat: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een Diploma NEVI 1 of gelijkwaardig. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Wens - Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 1.5 jaar inkoop werkervaring binnen de publieke sector.

Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd

Toelichting Maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd. De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Deze opdracht is verlopen.