Projectleider

Wij Groningen

Verlopen op: 4 dec 2024 om 12:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 24
Provincies: Groningen
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 18 december 2024
Eind datum: 18 december 2025

WIJ Groningen
WIJ Groningen adviseert en ondersteunt mensen in de gemeente Groningen om zelf grip te krijgen en te houden op hun leven. Als het kan met hulp van familie en vrienden zo dichtbij mogelijk. We stimuleren dat inwoners hun talenten en mogelijkheden benutten en we versterken de sociale samenhang in de wijken.
We verzorgen de indicaties voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Jeugdwet. Onze medewerkers ondersteunen inwoners bij het regie voeren over de zorg en ondersteuning die zij krijgen. Onze buurt-, opbouw- en jeugdwerkers werken in de wijken en buurten samen met groepen inwoners, sociale netwerken en met andere organisaties. Zij verbinden inwoners en netwerken met elkaar.

Opdracht
Opdracht voor 1 jaar: Het effectiever inrichten van onze salaris- en personeelsadministratie en HR-processen. Doelen en resultaten na 1 jaar zijn o.a.:

  • De salaris- en personeelsadministratie en HR-processen zijn duurzaam ingericht en optimaal afgestemd op onze systemen, financiële administratie en visie van de organisatie;
  • Er is voldoende kennis binnen de organisatie geborgd om deze processen voort te zetten: de kennis van de AFAS-functionaliteit is voldoende aanwezig en belegd bij de personeelsadministratie en functioneel beheer en het management (staf) heeft voldoende kennis van de administratieve processen om er leiding aan te geven;
  • Medewerkers signaleren tijdig knelpunten volgens een geborgd (beheer)proces, waarbij de oplossing zoveel mogelijk aansluit bij de standaard;
  • Constructieve samenwerking rondom AFAS tussen FA, SA, PA en FB;
  • Er is rolduidelijkheid in het administratieve proces (LG, MDWS, FA, SA, PA);
  • Autorisatiestructuur is ingericht conform bevoegdheden;
  • De continuïteit van de salarisadministratie is geborgd;
  • Alle administratie is juist, tijdig en volledig;
  • Alle relevante informatie is juist, tijdig en volledig beschikbaar;
  • Er doet zich een minimaal aantal onverwachte problemen voor op salaris- en personeelsadministratiegebied;
  • De cao sociaal werk wordt volledig ondersteund door de software en het beleid.

Kandidaatomschrijving
Taken en verantwoordelijkheden kandidaat:

  • Opstellen en uitvoeren van een plan: Voor het optimaliseren van de salaris- en personeelsadministratie en HR-processen, waarbij deze volledig aansluiten op onze financiële administratie en passen bij de visie van de organisatie. Daarbij hoort ook dat onze processen optimaal ondersteund worden door onze systemen;
  • Samenwerken met interne en externe partijen: Zorgdragen voor samenwerking, afstemming en om (technische) expertise in te brengen. Intensief samenwerken met collega’s die werkzaam zijn in deze processen en zorgdragen voor onderlinge verbindingen;
  • Borgen van kennis en processen: Kennis van onze HR-processen in de organisatie borgen en beleggen op alle niveaus in de organisatie;
  • Evalueren en rapporteren: Nauw samenwerken met en rapporteren aan het management van Bedrijfsvoering & HR (opdrachtgever) over de duurzame inrichting, inclusief een voorstel voor de verdere borging.

Interviewplanning
De datum van de interviews is 9 december. De uitnodigingen voor de interviews zullen worden verstuurd op 6 december 2024.

Toelichting op rooster
Op locatie werken in verband met nauwe samenwerking, incidenteel thuiswerken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Diploma op HBO-niveau;
  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van AFAS;
  • Opleidingen en/of trainingen op het gebied van projectmanagement;
  • Praktijkdiploma Loonadministratie;
  • Senioriteit en ervaring met het begeleiden van projecten op het gebied van de inrichting en optimalisatie van salaris- en personeelsadministratie en HR-processen;
  • Ruime kennis van en ervaring met het AFAS-systeem op het gebied van HR, salarisadministratie en financiën;
  • Ruime kennis van en ervaring met salaris- en loonadministratie, inclusief fiscale wet- en regelgeving;
  • Ruime kennis van en ervaring met het analyseren en optimaliseren van administratieve processen vanuit een integraal perspectief;
  • Ruime ervaring met het coachen/aansturen van medewerkers;
  • Uitstekende projectmanagement- en coördinatievaardigheden;
  • Het vermogen om draagvlak en verbindingen te creëren;
  • Daadkracht en visie om snel te schakelen en duurzame oplossingen te realiseren;
  • Gevraagde ervaring is minimaal 8 jaar ervaring, opgedaan minimaal 1 jaar geleden.

Wensen

  • De mate waarin de werkervaring van de kandidaat aansluit bij de opdracht;
  • De mate waarin de genoten opleiding(en) aansluiten bij het gevraagde functieprofiel;
  • Organisatiesensitiviteit: Heeft zicht op de wijze waarop de verschillende werkprocessen van de verschillende afdelingen op elkaar aansluiten en elkaar beïnvloeden. Onderkent de gevolgen van veranderingsprocessen voor de totale organisatie, de mensen, de werkprocessen en de relaties met opdrachtgevers en klanten;
  • Voortgangscontrole: Bewaakt de feitelijke voortgang op hoofdlijnen zonder relevante details over het hoofd te zien;
  • Overtuigingskracht: Creëert draagvlak voor voorstellen die moeilijk liggen en hanteert verschillende overtuigingsstrategieën;
  • Plannen en organiseren: Zet beleidsplannen voor een organisatieonderdeel om in actieplannen met een realistische tijdfasering;
  • Resultaatgericht: Ontwikkelt een doelgericht en concreet actieplan met doelen, mensen, middelen, timing enzovoort.
Deze opdracht is verlopen.