Vergunningverlener (Omgevingswet)

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Verlopen op: 2 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 december 2024
Eind datum: 2 juni 2025

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit ongeveer 20 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de uitvoering van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.

Opdracht
Als vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het totale vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het (voor)overleg met de aanvrager. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
  • Om tot besluit te komen win je adviezen in bij in- en externe ketenpartners en draagt zorg voor een integrale eindconclusie;
  • Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
  • Overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
  • Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
  • Proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.

Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.

Competenties

  • Klantgerichtheid;
  • Creativiteit;
  • Samenwerken/integraal werken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingsvermogen/politieke sensitiviteit;
  • Initiatief/proactief.

Benodigd aantal professionals: 1.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning: De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 49. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding AWB 1.
  • Werkt minimaal 2 dagen per week ter plaatse bij de opdrachtgever (gemeentekantoor Pijnacker).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en/of de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.

Wensen

  • Een afgeronde opleiding ABW 2.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening & Planologie of Ruimtelijk Bestuursrecht/Omgevingsrecht.
  • Beschikbaar per 16 december 2024 voor 24 tot 36 uur per week.
Deze opdracht is verlopen.