Projectadviseur Topografie

Het Kadaster

Verlopen op: 4 dec 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 160
Aantal uur per week: 4
Provincies: Overijssel
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2025
Eind datum: 31 mei 2026

Binnen het project Visie Topografie plateau 3 werken we aan de BRT.Next (werktitel), een nieuwe basisregistratie topografie, waarbij we zoveel mogelijk hergebruik maken van reeds ingewonnen data uit de BGT, de BAG en andere bronnen. Na succesvolle afronding van de 1e fase in de zomer van 2024 heeft de directieraad in augustus goedkeuring verleend voor uitvoering van de 2e fase, die loopt tot en met mei 2026. Het project eindigt met de implementatie bij de afdeling Geo-Informatie en de overdracht naar beheer.

De directieraad van het Kadaster heeft aan het project gevraagd een extern adviseur aan te trekken die een aantal uren per maand als kritisch geweten de focus heeft op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer.

Je bent adviseur voor de gedelegeerd opdrachtgever voor dit project en de projectmanager. Je volgt onze huidige werkwijze en bepaalt hoe hier tegenaan wordt gekeken vanuit afdelingen waar implementatie en toekomstig beheer moet plaatsvinden. Je vergelijkt het opgehaalde met andere (eigen) referenties en stelt hierover vragen aan het projectteam en/of stuurgroepleden. Je geeft advies over onze werkwijze of ander inhoudelijk advies, waarbij de focus ligt op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer.

Belangrijkste technieken, methoden en tools
- ESRI ArcGIS Enterprise, ArcGIS Pro;
- FME Server, workbenches;
- Python scripts;
- SQL (spatial).

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Ophalen wat de actuele aanpak is, wat gedaan wordt aan ontwikkeling, voorbereiding implementatie en beheer en wat betrokken managers hiervan vinden (acceptatie bij het team en de managers is belangrijk);
- Het opgehaalde beeld vergelijken met andere referenties en scherpe vragen stellen, dit mag best ongemakkelijk zijn;
- Adviseren over onze werkwijze of inhoudelijke adviezen geven. De focus moet hierbij liggen op productiviteit, voorbereiding van implementatie en overdracht naar beheer;
- Rapporteren aan de gedelegeerd opdrachtgever voor dit project en de projectmanager;
- Zo nodig toelichting geven aan de stuurgroep en eventueel de opdrachtgevers op niveau van directie en bestuur.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 mei 2026 voor 4 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 7 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • De onafhankelijkheid van de adviseur is een belangrijk gegeven; de voorkeur gaat uit naar een adviseur zonder eigen belang, dus geen gebruiker van de BRT en niet gelieerd aan een softwareleverancier met commercieel belang.
  • Minimaal 5 jaar ervaring op tenminste twee en liefst meer van de volgende kennisgebieden:
    • Kennis van en ervaring met grootschalige topografie;
    • Kennis van en ervaring met een pluriform landschap waarin meer bronhouders gezamenlijk één basisregistratie bijhouden;
    • Kennis van (automatische) generalisatie naar kleinere kaartschalen;
    • Kennis van en ervaring met hiervoor gebruikte software, infrastructuur, opslag van ruimtelijke data, standaarden op dit vlak.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
    • Organisatiesensitief en adviesvaardig;
    • Resultaatgericht;
    • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
    • Kwaliteitsgericht;
    • Analytisch sterk door bondig en met focus te rapporteren. Tegelijk in toelichting goed in staat te verdiepen op inhoud en structuur.

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U geeft een beschrijving van uw kennis en ervaring op het gebied van grootschalige topografie, basisregistraties met meer bronhouders, (automatische) generalisatie naar kleinere kaartschalen en de hiervoor gebruikte software, infrastructuur, data opslag en bijbehorende standaarden. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie, hoe hoger de score.
Deze opdracht is verlopen.