Projectleider

Gemeente Wassenaar

Verlopen op: 3 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 20
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 december 2024
Eind datum: 3 juni 2025

Organisatie
Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.
Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Opdracht
Als projectleider ga je aan de slag met de realisatie van tactische (uiteenlopende) projecten en bestuursopdrachten en ben je van de start tot het einde hierbij betrokken. Je draagt zorg voor de inrichting van de projectorganisatie en houdt daarbij rekening met de aanbestedingen van de gemeente Wassenaar. In de rol van projectleider stuur je medewerkers aan en integreer je nieuwe werkwijzen. Je geeft leiding aan uitdagende projecten die van belang zijn voor onze gemeente en de samenleving. Met jouw expertise zorg je voor het succesvol uitvoeren van projecten met een politieke, financiële en maatschappelijke impact. Daarnaast zorg je voor een goed verloop van het project waarbij de burgers en andere stakeholders worden betrokken. Je bewaakt de contacten met belanghebbenden en creëert draagvlak voor het ontwikkelen van beleid. Samen met je collega’s deel je inzichten en verbeterpunten om het volgende project nog succesvoller te maken!
Als projectleider bent u verantwoordelijk voor het effectief beheren van projectbudgetten, het opstellen en bewaken van gedetailleerde projectplannen en het waarborgen van tijdige oplevering binnen de gestelde deadlines. U zorgt voor een soepel verloop van het project, houdt continu overzicht en stuurt bij waar nodig. Daarnaast faciliteert u een optimale samenwerking tussen alle betrokken partijen, met als doel een succesvolle afronding van het project binnen de gestelde kaders van tijd, budget en kwaliteit.

Competenties
- Creativiteit in oplossingen;
- Een luisterend oor voor de omgeving en voor collega’s;
- Resultaatgericht en gericht zijn om iets van de grond te krijgen en op te lossen zonder andere belangen uit het oog te verliezen;
- Goede communicatieve vaardigheden, ook op bestuurlijk niveau;
- Flexibele mindset en snel kunnen inspelen op acute situaties.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de opdrachtgever te bepalen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op donderdag 6 december 2024 van 10:00 uur tot 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Maximaal uurtarief van €110,- incl. reiskosten / fee Flextender, excl. btw;
  • Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor 20 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening;

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van concrete actieplannen, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening of landschap;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met ruimtelijke processen, besluitvorming en integrale advisering bij gemeenten, benoem duidelijk waar dit is opgedaan.
Deze opdracht is verlopen.