Financieel adviseur

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 3 dec 2024 om 11:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 december 2024
Eind datum: 3 juni 2025

Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I). F&I is een organisatieonderdeel dat het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Daarnaast is F&I ook verantwoordelijk voor strategisch beleid, kaderstelling en de functionele aansturing op het gebied van financiën en inkoop. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de organisatie.

Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met financieel specialisten in de cluster Financieel adviseurs en specialisten. Je hebt een verantwoordelijke functie met een echte voortrekkersrol. Je werkt nauw samen met, je bent sparringpartner van en je ondersteunt de organisatieonderdelen. Daarnaast adviseer en draag je bij aan de totstandkoming van de producten van onze planning & control cyclus.

Als gevolg van openstaande vacatures, langdurig zieken en zwangerschapsverloven zoeken wij tijdelijke versterking om de jaarrekeningwerkzaamheden met succes uit te voeren. Omdat we zo snel mogelijk een financieel adviseur nodig hebben op deze opdracht staat de tender open tot 3 december.

Op de volgende gebieden is capaciteit nodig:

  • Paragraafregisseurs:
    • Investeringen, onderhoud kapitaalgoederen
    • Risicobeheersing en weerstandsvermogen
    • Begrotingsrechtmatigheid

Bij de verschillende P&C-producten ben jij de paragraafeigenaar. Dit houdt in dat jij verantwoordelijk bent voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen. Je hebt hierin een coördinerende rol. Je schakelt met alle betrokken organisatieonderdelen zodat zij tijdig financiële en tekstuele onderbouwing aanleveren. De inhoud stem je af met de collega’s van strategie. Jij bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en zorgt dat jouw paragrafen voldoen aan de wensen en eisen van het Bestuur en de politiek.

Naast jouw bijdrage rondom de P&C-cyclus hou je je bezig met:

  • Accountmanagement, waarbij je regelmatig contact hebt met de business controllers van de afdelingen waarvan jij accounthouder bent om elkaar op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen. Daarnaast lees je mee met beleidsstukken en toets je bestedings- en dekkingsvoorstellen.
  • Kennisontwikkeling op jouw vakgebied. Je bent altijd op de hoogte van nieuwe wet- en regelgeving en politieke ontwikkelingen die invloed hebben op jouw werk. Vanuit je rol als Financieel Adviseur zorg je dat ook de organisatieonderdelen altijd op de hoogte zijn van belangrijke wijzigingen.
  • Ad hoc vragen beantwoorden vanuit de organisatie die te maken hebben met jouw vakgebied. Jij bent de expert die zorgt dat alle onderdelen hun werk op de juiste manier inrichten.
  • De accountantscontrole. Je verzamelt gevraagde informatie en beantwoordt vragen. Daarnaast ben jij de spil in het contact met andere organisatieonderdelen.
  • Verschillende projecten om werkprocessen te verbeteren. Denk hierbij aan de implementatie van een nieuw systeem of het voorzien in wensen vanuit de raad om meer grip te krijgen op investeringen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt recente werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen binnen een gemeente.
  • Je hebt kennis van de BBV.
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
  • Geef hier twee recente en relevante referenties op. Dit betreft een knock-out criterium. Hierbij gaat het om de volgende informatie:
    • Referentie 1: Naam organisatie, naam contactpersoon, afdeling en functie contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon.
    • Referentie 2: Naam organisatie, naam contactpersoon, afdeling en functie contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon.

Wensen:

  • Aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie als adviseur: minimaal 3 jaar.
  • Beschrijf jouw werkervaring als verantwoordelijke voor een juiste, complete en tijdige aanlevering van alle benodigde informatie om de paragrafen op te stellen. Wat was jouw rol en wat waren jouw werkzaamheden?
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 A4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Voeg hier je CV toe. Het CV is max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Het CV is in het Nederlands opgesteld en in PDF-formaat.
Deze opdracht is verlopen.