Coördinator/Adviseur Doorstroompunt

Gemeente Amstelveen

Verlopen op: 11 dec 2024 om 07:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Functieomschrijving
Door het plotselinge wegvallen van de Coördinator is er direct tijdelijk behoefte aan vervanging t.a.v. de reguliere taken. Voorafgaand was reeds door de afdeling een heroverweging van de functie van Coördinator in gang gezet. Die heroverweging van de functie is tevens onderdeel van de opdracht.

Taken:

  • Vertegenwoordigen van Amstelland in landelijke en regionale gremia (bijv. overleg met centrumgemeente A’dam, overleg met onderwijsinstellingen, overleg met de Amstelland-gemeenten);
  • Advisering aan wethouders van de vier Amstelland-gemeenten (direct of via lokale beleidsadviseurs);
  • Beheren van de financiële middelen adviseren/regelen;
  • Informeren van regionale uitvoerende medewerkers;
  • Bijdragen aan het project ‘Van School naar Werk’;
  • Adviseren over doelmatige invulling van de functie in de toekomst, waarbij de bestaande opzet en plek van de functie niet vast staan.

Het advies moet uiterlijk eerste helft juni 2025 gereed zijn. Het advies is primair gericht aan het hoofd van de afdeling Jeugd en Onderwijs (JenO) en aan het MT JenO en is tevens geschikt voor bespreking met andere belanghebbenden (zoals de Amstellandgemeenten).

De bestaande coördinatiefunctie bestond uit beleidsmatige en uitvoerende taken en raakte aan de bestaande lijnmanagementfunctie. De gedachte is dat beleidsmatige aspecten beter belegd kunnen worden, dat mogelijk bestaande overlap in rollen kan worden veranderd en dat toekomstige ontwikkelingen t.a.v. financiering een heroverweging vanuit de inhoud opportuun maakt. Voor zover de invulling van de functie raakt aan (belangen van) externe partijen (in bijzonder andere gemeenten of onderwijsinstellingen) zorg je voor afstemming/input vanuit deze partijen.

De volledige opdracht loopt t/m 30 juni 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde bachelor HBO-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als coördinator, adviseur of leidinggevende binnen het Sociaal Domein, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

Wensen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van leerplicht en/of Doorstroompunt, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;
  • Werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;
  • Werkervaring met advisering op het gebied van organisatievraagstukken, opgedaan in de afgelopen 4 jaar;
  • De beoordeling van de interviews omvat de verificatie van het aangeboden profiel, resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden, competenties voor deze uitvraag, en in hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Competenties:

  • Nauwkeurig;
  • Analytisch;
  • Besluitvaardig;
  • Organisatiesensitief;
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk).

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Referentie:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Interviewplanning:
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken staan gepland op maandag 16 december tussen 14.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster:
Dagen in overleg.

Deze opdracht is verlopen.