Adviseur Verzuim en Re-integratie Interim

GVB

Verlopen op: 6 dec 2024 om 17:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 december 2024
Eind datum: 1 juli 2025

Welke taken zal de externe medewerker uitvoeren?
De externe medewerker zal medewerkers, teammanagers en andere betrokkenen adviseren, informeren en ondersteunen in het verzuimbegeleidingsproces met betrekking tot preventie, verzuim, re-integratie en interventie op individueel/casusniveau. Daarnaast zal hij/zij het algehele proces van (ziekte)verzuim en/of arbeidsongeschiktheid tussen betrokken partijen bewaken, regisseren en ondersteunen volgens de vereisten van de Wet Verbetering Poortwachter en het GVB verzuimbeleid. Hij/zij zal ook streven naar optimale samenwerking tussen alle partijen die betrokken zijn bij de re-integratie van verzuimende en/of arbeidsongeschikte medewerkers, en proactief handelen stimuleren om re-integratiekansen te benutten. Verder zal hij/zij beoordelen wanneer een re-integratie-interventie nodig is volgens de Wet Verbetering Poortwachter en deze interventie initiëren. Hij/zij zal afspraken monitoren, bijsturen indien nodig, adviseren over te nemen maatregelen als een betrokken medewerker onvoldoende medewerking verleent aan herstel en/of re-integratieproces, en managementinformatie leveren, interpreteren en adviseren op basis daarvan.

Vervolgopleiding(en)
Aangevuld met een relevante opleiding op het gebied van casemanagement, bij voorkeur post HBO/Bachelor register-casemanagement.

Kennis van actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen

  • Sociale zekerheid;
  • Zorg en arbeidsrecht;
  • Preventie, verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid) domein.

Software pakketten/computervereisten
Kennis van voorkomende softwaresystemen en/of affiniteit daarmee. Bij voorkeur ervaring met SAP en Dotweb.

Werkervaring
Minimaal 5 jaar werkervaring als casemanager verzuim en/of arbeidsongeschiktheid bij meerdere bedrijven en aantoonbaar resultaat geboekt op dit gebied.

Competenties

  • In staat om beknopt te formuleren met inachtneming van de algemeen aanvaarde regels op het gebied van stijl, grammatica en spelling;
  • Heeft een senior, duidelijke visie op management van verzuim en arbeidsongeschiktheid, schadelastbeperking en ontwikkelingen in de sociale zekerheid;
  • Beschikt over uitstekende communicatie- en adviesvaardigheden;
  • Is proactief, resultaatgericht, sturend, analytisch en heeft goede adviesvaardigheden.

Knock-out criteria
Opleiding en werkervaring.

Opmerkingen
De duur van de opdracht is mede afhankelijk van het invullen van de vacature. De inschatting is maximaal een half jaar tot 1 juli 2025.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • CV wordt aangeleverd als PDF- of Word-bestand. Andere bestanden worden niet in behandeling genomen.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er, maar betreft een Detachant of uitzendkracht.
  • De kandidaat beschikt over een diploma HBO+ in de richting van verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid).
  • De kandidaat heeft kennis van actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen op het gebied van sociale zekerheid, zorg en arbeidsrecht.
  • De kandidaat heeft meer dan 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van casemanagement verzuim en/of arbeidsongeschiktheid in een adviesrol.
  • De kandidaat is 28-36 uur per week beschikbaar.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift.

Wensen

  • De kandidaat heeft bij voorkeur de opleiding tot HBO/Bachelor register-casemanagement met goed resultaat afgerond.
  • De kandidaat is handig met (verzuim)systemen, zoals software als Word en Excel.
Deze opdracht is verlopen.