Beleidsadviseur zorg en veiligheid

Gemeente Olst-Wijhe

Sluit op: 3 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Overijssel
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 januari 2025
Eind datum: 3 april 2025

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Het team richt zich op beleidsontwikkeling en -uitvoering. De interim beleidsadviseur neemt een deel van de taken van de beleidsmedewerker Zorg en Veiligheid voor haar of zijn rekening.

De beleidsadviseur werkt met name nauw samen met de beleidsmedewerker Openbare Orde & Veiligheid en de procesregisseur complexe casuïstiek.

Opdracht
Taken

  • Je stelt beleid op over o.a. de Wet Aanpak Woonoverlast, ontruimingen en de re-integratie van ex-gedetineerden.
  • Je draagt zorg voor de inrichting van het overleg Zorg & Veiligheid en tilt dit overleg naar een hoger niveau.
  • Je informeert en adviseert je collega’s en het bestuur over de genoemde beleidsterreinen en bent ambtelijk vertegenwoordiger bij regionale overleggen.
  • Je draagt bij aan de uitvoering van het beleid Integrale Veiligheid op het domein Zorg en Veiligheid en adviseert de burgemeester en het college hierover.
  • Je bent als adviseur crisisbeheersing ook buiten reguliere kantoortijden bereikbaar.

Vanuit je expertise en kennis ga je:

  • Ontwikkelingen vertalen naar gemeentelijk beleid en dit omzetten in concrete doelen en acties.
  • Het vastgestelde beleid en de hieruit voortvloeiende acties monitoren.
  • De uitvoering van beleid toetsen en evalueren.
  • Verbindingen leggen met andere beleidsterreinen.
  • Geef je waar nodig collegiaal advies.

Competenties

  • Je bent stressbestendig en je kunt goed samenwerken.
  • Je werkt doel- en resultaatgericht.
  • Je bent in het bezit van een politiek-bestuurlijke antenne en bent communicatief sterk.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 januari 2025 vanaf 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor werken buiten reguliere kantoortijden.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwikkelen, vertalen en uitvoeren naar gemeentelijk beleid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur op het gebied van zorg & veiligheid.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx