Directievoerder/toezichthouder

Gemeente Heerenveen

Sluit op: 17 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Friesland
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 15 februari 2025
Eind datum: 31 juli 2029

Inleiding
Inwoners, ondernemers, gemeente en andere organisaties werken in het Programma Centrum Heerenveen samen aan de verbetering van het centrum. Het doel van ons programma is een gastvrij en gezellig centrum te realiseren waar bezoekers graag komen en langer blijven.

Realisatiefase
In de realisatiefase van het Programma Centrum Heerenveen komt alles samen in meerdere projecten waaronder o.a. het herinrichten van het winkelgebied, de bouw van een 2-laags ondergrondse parkeergarage en nog meerdere projecten verschillend van omvang. De fase om deze nieuwe plannen te vertalen naar contracten en uitvoering, de Realisatiefase is nu aangebroken. Alle projecten worden gerealiseerd i.s.m. interne collega’s, omgeving waaronder winkeliers, ontwikkelaars, publiek en overige betrokken partijen (o.a. nutsbedrijven).

IPM-Model
Gemeente Heerenveen richt voor de Realisatiefase een projectteam in volgens het IPM model. De rol van directievoerder/toezichthouder willen we middels deze uitvraag invullen.

Wat is IPM?
Integraal projectmanagement (IPM) is een methodiek voor de beheersing van grote(re) complexe(re) infrastructurele projecten. Het principe is dat elk aspect van een project een eigen eindverantwoordelijke manager heeft. Deze verschillende managers maken samen deel uit van één integraal projectteam. Dit projectteam vervangt de ‘traditionele projectmanager’, die feitelijk verantwoordelijk was voor alle aspecten binnen een project.

IPM Rollen
Binnen het IPM-model onderscheiden we vijf rollen:

  • Projectmanager
  • Manager Projectbeheersing
  • Technisch manager
  • Contractmanager
  • Omgevingsmanager

Daarnaast heeft het IPM team nog ondersteunende rollen.

Verantwoordelijkheden
Als combi directievoerder/toezichthouder maak je deel uit van het IPM-team en ben je gezamenlijk met de technisch manager o.a. verantwoordelijk voor de bewaking van de contracten tijdens de uitvoering. Jij voert directie en toezicht uit op de uitvoering van civieltechnische werken voornamelijk binnen de plannen in het centrum van Heerenveen. Het is daarnaast mogelijk dat je op ander projecten binnen de gemeente wordt ingezet. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet mensen op verschillende niveaus te verbinden en te motiveren.

Taken
Onderstaande taken behoren bij de functie:

  • Bewaken van kwaliteit, planning en financiën;
  • Controle RAW bestekken;
  • Het beoordelen en toetsen van de juiste afhandeling van werkplannen en kwaliteitsplannen;
  • Verzorgen van de projectadministratie en opleveringsdossiers;
  • Adviseren van de technisch manager in het kader van bestek en beoordelen meer- minderwerk;
  • Signaleren van afwijkingen/risico’s en hier accuraat en zo nodig corrigerend op reageren;
  • Communicatie i.s.m. de omgevingsmanager met alle betrokken partijen;
  • Het vertegenwoordigen van de opdrachtgever tijdens de uitvoering van het project.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 februari 2025 tot en met 31 juli 2029 voor 16-20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 30 januari. We vragen je daarmee rekening te houden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • In de afgelopen vijf (5) jaar minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring in de rol van directievoerder op complexe infrastructurele werken incl. begeleiding nutsbedrijven (verleggen kabels en leidingen). Dit in een centrum met van een plaats met ca. 30.000 inwoners.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 februari 2025 tot en met 31 juli 2029 voor 16-20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 30 januari. We vragen je daarmee rekening te houden.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Kennis en ervaring met diverse bestek vormen/contractvormen waaronder RAW systematiek en UAV-gc.
  • De kandidaat is flexibel qua inzet maar is verplicht op donderdag beschikbaar.
  • MBO werk- en denkniveau.

Wensen

  • Aangeboden kandidaat heeft ervaring met omgang met de omgeving.
  • Aangeboden kandidaat heeft ervaring met omgang met winkeliers/aangrenzende ondernemers.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring als uitvoerder.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx