Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Het complexe netwerk wat essentieel is voor de energievoorziening van onze ruim 2 miljoen klanten moet betrouwbaar zijn en blijven. Dat doen we door het netwerk uit te breiden en maximaal te benutten. Door toepassing van congestiemanagement verhogen we tijdelijk de beschikbare transportcapaciteit. Lever een bijdrage aan de energietransitie door klanten maximaal van het netwerk te laten gebruiken! Kom werken als consultant transportschaarste bij Stedin.
Wat je gaat doen
Asset Management vertaalt de vraag van zowel de overheid als de markt naar netwerkplannen en de noodzakelijke flexibiliteit in de netten. Daarnaast vertalen we samen met de afdeling Klant en Bedrijfsvoering regelgeving en vraagstukken uit de operatie naar specifiek klant- en bedrijfsvoeringsbeleid rondom congestie situaties. Je begeleidt het congestieproces en bijbehorende vraagstukken. Je bent tijdens alle fasen van congestie betrokken, van de vooraankondiging van congestie tot het toepassen van congestiemanagement. De wijze waarop het onderzoek gedaan moet worden, toepassing van de code, opstellen van beleidskaders en de implementatie die daarbij hoort. Je begeleidt het proces van A-Z. Je levert een proactieve bijdrage aan de ontwikkeling van congestie-instrumenten en code- of wetswijzigingen. Samen zorg je voor procesoptimalisatie gericht op dienstverlening richting onze klanten.
Verbindende rol
Je neemt een verbindende rol tussen de betrokken afdelingen in (AM, Klant, Markt, Projecten en Regulering/juridische zaken) en beoordeelt noodzakelijke optimalisaties vanuit een helicopterview. Je stuurt en regisseert het proces van aankondigen strak aan, bent verantwoordelijk voor een uniform procesdraaiboek inclusief duidelijke afspraken en overleggen. Tevens ben je eigenaar van het proces en verbeterpotentieel dat gesignaleerd wordt.
Hoe jouw dag eruit ziet
Je begint de dag met een wekelijkse teammeeting transportcapaciteit. Met de afdeling bedrijfsvoering worden de ontwikkelingen per netgebied doorgenomen en maatregelen genomen. Daarna zit je met een collega om het congestiedashboard door te nemen en bereid je het operationeel keten overleg voor.
Na de koffie
Na een heerlijke cappuccino die je in het kV op de 6e hebt gehaald, ga je vervolgens aan de slag met de implementatie van de codewijzigingen. Je hebt hiervoor een gesprek met sectorcollega’s. Daarna werk je met een collega van de afdeling Klant aan het klantbeleid t.a.v. transportschaarste en congestiemanagement. Na de lunch ga je met gebiedsverantwoordelijke van AM, een Markt analist, gebiedsregisseur en klantcommunicatie adviseur aan de slag met de voorbereidingen voor het afroepen van het volgende congestiegebied. Je signaleert welke stakeholders actief betrokken moeten worden en coördineert alle voorbereidende werkzaamheden. Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden op een rijtje:
Jouw verantwoordelijkheden
- Bedenken van beleid en technische oplossingen om de impact van de onbalansmarkt op het distributienet te beperken.
- Opstellen van technische criteria voor de congestieverzachters, afstemmen met de sector om uniforme criteria vast te stellen en verdedigen van de belangen van Stedin.
- Uitleggen van de criteria aan de interne werkgroepen door middel van een duidelijke notitie en het reviewen van de communicatie van Stedin.
- Opstellen van het proces voor de technische analyse.
Jouw sterke punten
Als consultant transportschaarste zijn Asset Management, duurzaamheid en regelgeving je niet vreemd. Je bent een denker en doener. Jij bent goed in staat om jezelf op verschillende niveaus succesvol te bewegen en te communiceren. Je bent procesgericht en werkt graag projectmatig. Jij gelooft in de noodzaak van een goede samenwerking en weet van daaruit ook samen resultaten te behalen. Je brengt structuur en overzicht en je maakt makkelijk verbinding. Ook over afdelingen heen. Je neemt initiatief en vertaalt probleemstellingen in concrete producten, oplossingen of adviezen en speelt een actieve rol in de borging. Waar jij je verder in herkent als onze nieuwe collega? Dat lees je hieronder.
Jouw profiel
- Je hebt een wo werk- en denkniveau en minimaal een hbo opleiding op het vlak van elektrotechniek, energietechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde of (technische) bedrijfskunde.
- Je beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk).
- Je hebt minstens 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van soortgelijke vraagstukken.
Een goed team
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van het team Netwerkontwikkeling, een onderdeel van Assetmanagement. De afdeling Netwerkontwikkeling bestaat uit 60 collega’s die op verschillende vraagstukken en werkgebieden bezig zijn met toekomstige (net)plannen, flex oplossingen, verkrijgen van locaties waar onze stations geplaatst kunnen worden, uitwerken van technische ontwerpen voor ons gas- en elektranet en het zorgdragen van de vertaling daarvan naar een betrouwbaar en voorspelbaar werkpakket en investeringsportfolio.
Samenwerking
Leuk om te weten is dat de achtergronden van de medewerkers binnen Asset Management heel uiteenlopend zijn (elektrotechniek, natuurkunde, werktuigbouwkunde, scheikunde, omgevingsjuristen, etc.). Je hebt een actieve samenwerking met de teams Klant, Markt, Regulering en Operations.
Eisen
- Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring.
- Kandidaat heeft WO werk- en denkniveau en minimaal een hbo opleiding op het vlak van elektrotechniek, energietechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde of (technische) bedrijfskunde.
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van soortgelijke vraagstukken.
- De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een bureau.
- Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
Wensen
- Kandidaat heeft ervaring binnen de energiebranche.
- Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan.
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever.
- Goed kunnen plannen
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Flexibele instelling
- Goede communicatieve vaardigheden
- Resultaatgericht
- Proactief
- Luistervaardig
- Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.