Senior Financieel Adviseur

Gemeente Krimpen aan den IJssel

Verlopen op: 10 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 28
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 januari 2025
Eind datum: 23 juli 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Het team
Financieel beleid en advies bestaat uit 7 collega’s die veel waarde hechten aan onderlinge afstemming en samenwerking. De belangrijkste aandachtsgebieden zijn het ondersteunen van de teams, de planning en controlcyclus en het financieel beleid.

Opdracht
Je bent financieel adviseur en sparringpartner voor diverse zelf organiserende teams in het sociaal domein. Je focus ligt op de Participatiewet, Minimaregelingen en Wet inburgering. Vakinhoudelijke kennis van relevante wet- en regelgeving is hierbij noodzakelijk. Je wordt ook betrokken bij de financiële ondersteuning Wmo en Jeugd. Je vertegenwoordigt de gemeente in diverse gemeenschappelijke regelingen (Sociale zaken, Werkvoorzieningschap, Centrum voor Jeugd en Gezin). Je adviseert op proactieve wijze over financiën in brede zin, ook richting directie en bestuur en geeft daarin een meerwaarde aan cijfers. Samen met andere collega’s werk je aan de documenten van de P&C cyclus (kadernota, begroting, jaarstukken, tussentijdse begrotingswijzigingen).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 januari 2025 van 10.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing; dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Een afgeronde economische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Financieel adviseur binnen een gemeente.
  • Beschikbaar per 23 januari 2025 voor 28 uur per week.
  • Minimaal 3 dagen op locatie kunnen werken (maandag, dinsdag, woensdag en/of donderdag).

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Financieel adviseur voor het sociaal domein bij een gemeente.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving bij een kleinere gemeente (max 40.000 inwoners).
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Participatiewet en BUIG.
  • Aantoonbare werkervaring met zelforganiserende teams (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Een aantoonbare afgeronde master opleiding.
Deze opdracht is verlopen.