Adviseur fysieke leefomgeving

Gemeente Ameland

Sluit op: 19 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 februari 2025
Eind datum: 1 juni 2025

Bij de gemeente Ameland
Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Vanwege het vertrek
Vanwege het vertrek van een collega bij ons cluster Fysieke Leefomgeving zijn wij op zoek naar externe ondersteuning in de functie van:

Adviseur Fysieke Leefomgeving
De nadruk van de werkzaamheden betreft coördinatie en advies op het gebied van ruimtelijke ordening en de Omgevingswet; de opbouw van het omgevingsplan; het beoordelen van planologische verzoeken; beleidsvoorbereiding en contact met ruimtelijke adviesbureaus en collega (Wadden)gemeenten.

Specifieke werkzaamheden

  • Coördinatie en opbouw van het omgevingsplan. Uitvoering ligt bij het ruimtelijk adviesbureau. Er is een casco opgebouwd op basis van het oude bestemmingsplan. Deze moet verder worden ingevuld. Hiervoor moeten bestaande verordeningen, regels en beleidsdocumenten worden ‘vertaald’.
  • Adviserende rol bij het tot stand komen van de omgevingsvisie en verschillende beleidsstukken.
  • Verdere implementatie van de Omgevingswet.
  • Intern en extern advies op het gebied van ruimtelijke ordening.
  • Afhandelen van aanvragen wijziging omgevingsplan en principeverzoeken.
  • Afhandelen verzoeken nadeelcompensatie.
  • Ondersteuning bij juridische procedures of procesvertegenwoordiging.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO niveau. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.
  • Motivatie om de opdracht te vervullen. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 tot en met 1 juni 2025 voor 24 tot 36 uren per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.

Wensen

  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied.
  • U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen vervullen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx