Opdracht omschrijving
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving werkzaamheden
Het team BRK Inzage is op zoek naar een senior tester. Het team beheert de applicatie Kadaster Online (KOL). Kadaster OnLine is een onderdeel van Mijn Kadaster, het portaal waar de zakelijke klanten van het Kadaster hun informatie online kunnen halen. In KOL is vooral de rechtszekerheidsinformatie over individuele objecten en personen te vinden.
Technieken, methoden en tools
- Robot Framework
- Wiremock
- Testspecificatietechnieken
- Risico analyse
- Docker
- Kennis van XML en JSON
- Selenium
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Ontwerpen van testspecificaties.
- Beheren van de testdata en testomgeving.
- Opzetten/uitvoeren van testautomatisering.
- Vaststellen en uitvoeren van functionele- en regressietesten op de applicaties.
- Deelnemen in een Scrum team (stand-ups, refinements, retrospectives, poker planning).
Eisen
- Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 36-40 uur per week.
- De opdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 1 jaar.
- Iedere medewerker dient minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn, in overleg met de manager en het team.
- De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.
- Lever slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina’s A4 in PDF aan.
- Kandidaat beschikt over een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger, bij voorkeur op het gebied van IT.
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met systeemontwikkeling en integratie.
- Minimaal 5 jaar zelfstandigheid en ervaring in zowel beheer- als vernieuwingstrajecten.
- Minimaal 3 jaar gedegen kennis van de genoemde methoden, technieken en tools.
- Ervaring met de Basisregistratie Kadaster is een pré.
- Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatie.
- Competenties:
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Kwaliteitsgericht
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk
Wensen
- Kandidaat geeft een beschrijving van waar hij/zij de meeste toegevoegde waarde kan bieden op basis van de gevraagde technieken, methoden en tools (max. 300 woorden). De beoordeling is op basis van de mate waarin de ervaring aansluit bij de wensen van het Kadaster.