Kwaliteitsmedewerker Uitkerings- en Debiteurendministratie

Gemeente Leidschendam-Voorburg

Verlopen op: 14 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 14 januari 2025
Eind datum: 14 mei 2025

Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht
Als kwaliteitsmedewerker coach en begeleid je de medewerkers van de Uitkerings- en Debiteurenadministratie.
Je voert casusbesprekingen en caseload- en workloadgesprekken.
Je bent sparringpartner en beslissingsbevoegde bij lastige casussen.
Je beheert de processen die de administraties uitvoeren.
Je identificeert en stelt risico’s vast in processen aan de hand van signalen van medewerkers, controles en data.
Je coördineert werkzaamheden en je denkt mee in (beleids)ontwikkelingen.
Je voert kwaliteitscontroles uit aan de hand van lijstwerk en het KIC systeem. Daarnaast verricht je kwalitatief en kwantitatief onderzoek en stelt rapportages op.
Je draagt bij aan het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving, werkprocessen en werkafspraken.
Je werkt nauw samen met de collega’s van de administraties, teamleider, regisseurs, collega kwaliteitsmedewerkers en functioneel beheerders.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 16 januari 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur en op vrijdag 17 januari 2025 van 9.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
– De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing; de kandidaat moet zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop (geen iPad) meenemen voor zakelijke contacten. De werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker bij een gemeentelijke organisatie.
  • Aantoonbare werkervaring met de Uitkerings- en Debiteurenadministratie inclusief Verhaal en Beslaglegging.
  • Aantoonbare werkervaring met Suite van Centric en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een Uitkerings- én Debiteurenadministratie van een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker bij een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met Suite van Centric en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan.
  • Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van Werk en Inkomen, de Participatiewet en de uitvoering hiervan.
Deze opdracht is verlopen.