Senior vergunningverlener omgevingswet

Gemeente Wijdemeren

Sluit op: 17 jan 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 17 januari 2025
Eind datum: 17 juli 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Opdracht
Voor de periode dat wij de uitstaande (vaste) vacature nog niet hebben vervuld, zoeken wij een sr. Vergunningverlener Omgevingswet voor het toetsen van 50 complexe aanvragen omgevingsvergunning en verzoeken om vooroverleg. Je toetst bouwplannen aan de wet- en regelgeving. Je behandelt aanvragen omgevingsvergunningen, verzoeken om vooroverleg en stelt beschikkingen op. Als een aanvraag niet past binnen het omgevingsplan zoek je naar mogelijkheden die wel zouden passen in overleg met de aanvrager. Hierbij stem je af met je collega’s en ben je in staat om aan veel uiteenlopende juridische kaders te toetsen.

Competenties

  • Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
  • Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
  • Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 32 uur per week gedurende de duur van de opdracht;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een 100.000+ gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring bij een fusiegemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;

Wensen

  • Maximum uurtarief van € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met RX Mission;
  • Een afgeronde bouwkundige opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx