Jouw bijdrage
Als Lead Asset Chain Process & Quality werk je nauw samen met verschillende teams en stakeholders om de assetmanagementprocessen te verbeteren. Je speelt een cruciale rol bij het ontwikkelen van een visie voor de rol van de Asset Manager binnen de end-to-end processen van TenneT, rekening houdend met normen en regelgeving zoals ISO55000, NTA8120 en ISO27000.
Belangrijkste uitdaging
Je zult het team snel moeten leren kennen en samen met hen een duidelijke koers bepalen. Dit vereist leiderschap en de vaardigheid om een team van ervaren professionals te ondersteunen zonder zelf alles te doen. Het team moet snel zijn koers vinden en samen de koers uitzetten voor assetmanagement binnen de keten, in een veel grotere schaal.
De belangrijkste werkzaamheden zijn
- Leidinggeven aan een team van ongeveer 12 mensen, dat uit verschillende subteams bestaat, en hen begeleiden om snel hun koers te vinden.
- Samenwerken met interne ketenpartners binnen de organisatie om het Strategisch Asset Management Plan (SAMP) verder te ontwikkelen en de Asset Committee (AC) te faciliteren.
- Leidinggeven en communiceren met stakeholders in het assetmanagement en het overzien van belangrijke initiatieven zoals Portfolio Management, Building Information Management (BIM) en protocollen zoals TERRA en AQUA.
- Ervoor zorgen dat het team zich goed kan inwerken in de nieuwe rollen en processen, en hen helpen bij het begrijpen van de businessbehoeften op het gebied van informatie- en datamanagement.
- Zorgen voor de uitvoering van assetmanagement binnen de assetketen en het verbeteren van de processen in samenwerking met de verschillende teams en ketenpartners.
Jouw profiel
- Minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring in complexe omgevingen, bij voorkeur in de energiesector.
- Ervaring met ISO 55000 assetmanagement en begrip van de standaarden en processen daarin.
- Ervaring met datamanagement en informatiebeheer, met het vermogen om een brug te slaan tussen IT en business.
- Minimaal vijf jaar ervaring als programmanager of teamleider binnen een complex team.
- Ervaring met werken in een agile omgeving en het ondersteunen van teams bij veranderingen en procesverbeteringen.
- Ervaring in de energiesector en beschikbaarheid voor 24×7 support en storingsdiensten.
- Uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels.
- Beschikbaarheid voor de gehele gevraagde periode.
- Bereidheid om maximaal 5 keer per jaar naar Duitsland te reizen.
- Woonachtig binnen een maximale reisafstand van 1 uur van Arnhem en beschikbaarheid om minimaal 2x per week op het hoofdkantoor in Arnhem te zijn.
- Beschikken over een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) bij intake en op de startdatum van het contract.
Beschikbaarheid
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de gehele gevraagde periode in de aanvraag.
- Reizen naar Duitsland is vereist, met een frequentie van max 5 keer in een jaar.
- Locatie: Arnhem, met de verwachting dat de kandidaat minimaal 2x per week op het hoofdkantoor in Arnhem waarvan dinsdag een vast teamoverleg plaatsvindt. Maximale reisafstand vanaf Arnhem: 1 uur.
Eisen
- Minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring in complexe omgevingen, bij voorkeur in de energiesector.
- Ervaring met ISO 55000 assetmanagement en begrip van de standaarden en processen daarin.
- Ervaring met datamanagement en informatiebeheer, met het vermogen om een brug te slaan tussen IT en business.
- Minimaal vijf jaar ervaring als programmanager of teamleider binnen een complex team.
- Ervaring met werken in een agile omgeving en het ondersteunen van teams bij veranderingen en procesverbeteringen.
- Ervaring in de energiesector en beschikbaarheid voor 24×7 support en storingsdiensten.
- Uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels.
- Beschikbaarheid voor de gehele gevraagde periode.
- Bereidheid om maximaal 5 keer per jaar naar Duitsland te reizen.
- Woonachtig binnen een maximale reisafstand van 1 uur van Arnhem en beschikbaarheid om minimaal 2x per week op het hoofdkantoor in Arnhem te zijn.
- Beschikken over een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) bij intake en op de startdatum van het contract.
Wensen
- CKA en/of CKAD certificering.
- Ervaring met Agile ontwikkeling en Scrum.
- Ervaring met tools zoals Helm, ArgoCD, Prometheus en Grafana.