Softwareontwikkelaar esb

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 22 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 135
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 januari 2025
Eind datum: 22 januari 2026

Opdrachtomschrijving
Het VOR-IN-netwerk is een eigen, industrieel netwerk, los van ADW, bij V&OR stedelijk beheer dat als draaischijf fungeert voor de gemeentelijke mobiliteitsketen. Door de groei van het systeem, de toenemende complexiteit van de samenhangende onderdelen en het toegenomen belang van onderlinge uitwisseling van data tussen de diverse applicaties die gezamenlijk bijdragen aan een betere doorstroming, luchtkwaliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid van de stad, neemt ook het belang van de datadistributieapplicaties, de enterprise service buses of ESB’s, toe. Het doorontwikkelen van de huidige ESB’s voor de diverse applicaties vergt zeer specialistische inzet die de gemeente niet in huis heeft en nu nog niet in huis hoeft te hebben.

Werkzaamheden
Voor de verdere inrichting van ESB’s, SQL-database en aanverwante applicaties is daarom tijdelijk een softwareontwikkelaar nodig die zorgdraagt voor:

  • het opstellen en formuleren van een geharmoniseerd datamodel dat de syntax, topologie en semantiek van de uitwisseling van gegevens via gestandaardiseerde interfaces (API’s) aan de afnemers in het V&OR-systeem beschrijft;
  • het opstellen van adviezen over lokale/tijdelijke opslag van data (buffering);
  • het leveren van input aan ESB-overleggen op technisch en strategisch niveau;
  • actieve deelname bij de uitvoering van de ESB-PoC’s en het documenteren van de bevindingen;
  • het aanbrengen van aanpassingen die tijdens de uitvoering van de ESB-PoC’s in de systemen nodig zijn;
  • het opstellen van adviezen over en het realiseren van benodigde aanpassingen aan de ESB’s met betrekking tot hardening en inbeheername (onder meer redundante uitvoering);
  • het opstellen van adviezen voor projecten en het bijdragen aan het ontwikkelen van softwareapplicaties die baat hebben bij een aansluiting op de ESB;
  • het opstellen van adviezen voor en het helpen bij het opstellen van specificaties en eisen bij aanbestedingen van bijvoorbeeld nieuwe sensoren (gebruik makend van wat in de PoC geleerd is).

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
V&OR/Stedelijk Beheer beheert in de gemeente Amsterdam een groot deel van de spullen op straat, zoals verhardingen, gemeentelijke tunnels, bruggen en kademuren, verkeerslichten, verkeersinformatiesystemen, openbare verlichting, enz. enz., in samenwerking binnen de directie met onder meer de beleidsafdeling en de afdeling Stadsregie/Verkeersmanagement, en buiten de directie met alle andere onderdelen van de gemeente die verantwoordelijkheden hebben in de openbare ruimte.
Voor het bereiken van de gemeentelijke doelen op het vlak van het verkeer, verkeersveiligheid, leefbaarheid en luchtkwaliteit beschikt de directie over een industrieel ICT-systeem dat de mobiliteitsketen van de gemeente ondersteunt met een team van 10 systeembeheerders en een aantal softwareontwikkelaars.
Planning van de sollicitatieprocedure: na de sluiting wordt een selectie gemaakt van de kandidaten met wie de afdeling in gesprek zal gaan. Op basis daarvan volgt een tweede gesprek met de kandidaat of kandidaten die het beste lijken aan te sluiten bij het gevraagde profiel en de afdeling.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van specificaties voor het ontwerpen, bouwen en inrichten van ESB’s in een verkeerskundige omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met software development en aantoonbare kennis van actuele ontwikkelingen op het vlak van datadistributie, opslag en verwerking. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie, naam contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO). Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden, kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo/wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet, wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal tien jaar aantoonbare kennis van en ervaring met architectuur van verkeersystemen (strategisch advies). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal tien jaar aantoonbare kennis van en ervaring met datadistributie (ESB, Messagebroker). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met datamodellering en informatiearchitectuur. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het werken voor overheidsomgevingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en minimaal tien jaar aantoonbare ervaring met SQL. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen

  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden.
  • Toelichting maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 135,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met verkeersinformatiesystemen, verkeersregelinstallaties en openbare-verlichtingssystemen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Azure IoT-cloudsystemen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx