Senior Controller

Omgevingsdienst Regio Arnhem

Sluit op: 22 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 150
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Opdracht omschrijving
De Omgevingsdienst Regio Arnhem heeft recentelijk een nieuwe ERP-oplossing (AFAS) geïmplementeerd. De livegang, op 1 januari 2025, is een belangrijke mijlpaal, maar de nazorgfase vraagt om specifieke aandacht om het systeem optimaal te laten functioneren, processen te stabiliseren en eindgebruikers adequaat te ondersteunen.

De organisatie zoekt een ervaren controller die kennis heeft van AFAS en ervaring heeft met financiële en administratieve processen binnen gemeentelijke of publieke instellingen. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van een succesvolle overgang naar de nieuwe werkwijze.

Verantwoordelijkheden
Als controller in de nazorgfase implementatie AFAS ben je verantwoordelijk voor:

  • Monitoring van processen:
    Bewaken van financiële en administratieve processen in AFAS en signaleren van knelpunten.
    Analyseren van afwijkingen en proactief adviseren over verbeteringen.
  • Ondersteuning en optimalisatie:
    Samenwerken met functioneel beheerders en key-users om processen verder te optimaliseren.
    Ontwerpen, verbeteren en beoordelen van rapportages, dashboards en financiële overzichten.
  • Beheer en validatie van data:
    Valideren van datakwaliteit en zorgen voor correcte en tijdige gegevensverwerking.
    Ondersteunen bij correcties of aanpassingen waar nodig.
  • Training en ondersteuning:
    Ondersteunen van gebruikers bij het werken met AFAS.
    Signaleren van opleidingsbehoeften en bijdragen aan kennisoverdracht.
  • Nazorg en evaluatie:
    Opstellen van een nazorgplan en zorgen voor een soepele overdracht naar de reguliere beheerorganisatie.
    Rapporteren van voortgang en resultaten aan de stuurgroep.

Gewenst profiel
Ervaren specialist op het snijvlak van Finance en Control met kennis van onze organisatie; de gebruikers en de processen.
Een afgeronde (of aanvullende) opleiding op HBO niveau, in bedrijfseconomische of vergelijkbare richting;
Kennis en ervaring met AFAS is een vereiste.
Aantoonbare ervaring met financiële processen en rapportages binnen gemeenschappelijke regelingen.
Analytisch sterk, oplossingsgericht en een proactieve houding.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week.
  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe.

Wensen

  • Een afgeronde (of aanvullende) opleiding op HBO-niveau in bedrijfseconomische of vergelijkbare richting.
  • Ervaring als specialist op het snijvlak van Finance en Control met kennis van een organisatie als ODRA; de gebruikers en de processen.
  • Ervaring als controller met kennis van AFAS en ervaring met financiële en administratieve processen binnen gemeentelijke of publieke instellingen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx