Projectondersteuner programmaplan Aanpak Droogte

Gemeente Oost Gelre

Sluit op: 23 jan 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 8
Provincies: Gelderland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 februari 2025
Eind datum: 31 december 2025

Opdracht omschrijving
De Droogte Aanpak Achterhoek & Liemers is een samenwerkingsverband tussen Achterhoekse en Liemerse gemeenten, Achterhoek ambassadeurs, Gelders Particulier Grondbezit, Gelders Landschap, LTO-Noord, Natuurmonumenten, Provincie Gelderland, Staatsbosbeheer, Vitens en Waterschap Rijn en IJssel.

De Droogte Aanpak Achterhoek & Liemers gaat een nieuwe fase in. Formeel wordt in februari 2025 het Programmaplan voor de periode 2025 en 2026 vastgesteld. Met het programma maken we de Achterhoek en Liemers bestand tegen de toenemende weersextremen. De komende twee jaren staan in het teken van ‘logistische groei’ in de uitvoering:

– Uitvoeringsprogramma opstellen voor minimaal 10 jaar
– Met 8 sleutelprojecten nu al de stap naar uitvoering maken
– Handelingsperspectief ontwikkelen voor bovenlokale neerslagextremen
– Het verankeren van bodem en watersturen in ons beleid.

Uitvoering van het Programmaplan vraagt om extra flexibele capaciteit voor 2025.

Je bent verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden
– Ondersteunen van het regie- en kernteam: Je levert actieve ondersteuning aan het regie- en kernteam door het voorbereiden van overleggen en het voorbereiden van documenten en rapportages. Het resultaat is dat het team goed geïnformeerd en efficiënt voorbereid is op de overleggen.
– Voorbereiden van (bestuurlijke) overleggen: Je draagt zorg voor de volledige voorbereiding van (bestuurlijke) overleggen, inclusief het opstellen van agenda’s, het verzamelen van relevante informatie en het coördineren van input van diverse stakeholders. Het resultaat is een vlotte en goed gestructureerd overleg met alle benodigde informatie voor de besluitvorming.
– Organiseren van de voortgangsrapportages van het uitvoeringsprogramma: Je stelt rapportages samen die de voortgang van het uitvoeringsprogramma inzichtelijk maken en organiseert de informatie die nodig is om deze voortgang te monitoren. Het resultaat is een heldere, tijdige voortgangsrapportage die eventuele knelpunten of successen duidelijk zichtbaar maakt voor de belanghebbenden.
– Ondersteunen bij de uitvoering van concrete activiteiten vanuit het regie- en kernteam: Je ondersteunt bij de uitvoering van specifieke activiteiten die zijn vastgelegd in het programmaplan. Dit kan onder andere het coördineren van acties en het op gang brengen van initiatieven betreffen. Het resultaat is dat deze activiteiten op tijd, binnen het budget en volgens de afgesproken kwaliteitsnormen worden uitgevoerd.
– Verzamelen en verspreiden van kennis en resultaten vanuit de sleutelprojecten: Je verzamelt kennis en resultaten vanuit de sleutelprojecten en maakt deze geschikt voor verspreiding. Het resultaat is dat alle relevante kennis en bevindingen op een toegankelijke en gestructureerde manier gedeeld worden met de betrokken partijen, zodat deze effectief kunnen worden benut voor de uitvoering van het Programmaplan.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 tot en met 31 december 2025 voor 8 uur per week.
  • De kandidaat voegt één, door hem/haar zelf geschreven, Nederlandstalige curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina’s A4 (pdf), waaruit opleiding, ervaring en vaardigheden blijken.
  • De kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde en voor de opdracht relevante opleiding op minimaal WO niveau.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het adviseren en de projectleiding bij integrale watervraagstukken, waarvan een deel specifiek op het gebied van Aanpak Droogte.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen of voor een gemeentelijke of overheidsinstelling.
  • De kandidaat is bereid om op locaties van de verschillende partners in Achterhoek te werken, met het uitgangspunt van 2 dagdelen per week.
  • De kandidaat is bereid om zich flexibel in te zetten afhankelijk van behoefte vanuit het programma. Het genoemde aantal uren per week is een uitgangspunt.

Wensen

  • De kandidaat toont duidelijk aan (max. één A4, pdf) dat de door hem/haar geleverde expertise en competenties van meerwaarde zijn voor de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving. Beoordeling: hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van gemeente Oost Gelre en de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving, hoe hoger de score.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx