Projectleider alternatieve inzameling centrum

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 27 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 27 januari 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Opdrachtomschrijving
De afvalinzameling in het centrum gebeurt veelal nog met zakkeninzameling. Dit zorgt voor vieze straten en de vrachtwagens die worden ingezet zorgen ook voor veel problemen. Er ligt een plan om het centrum op een alternatieve manier in te zamelen. Belangrijk onderdeel hiervan is het afvoeren van afval over water. Zie hier de link naar het plan. In 2025 willen we twee brengpunten op het water gaan testen in het Wallengebied. We zoeken een projectleider die ons gaat helpen bij de uitvoer van dit plan.

Werkzaamheden

  • Je begeleidt samen met een ontwerpbureau een co-creatief proces voor het ontwerp van de brengpunten;
  • Je coördineert het ontwerp en de bouw van de brengpunten en de logistiek op het water;
  • Je werkt mee aan het ontwerp van het grotere logistieke plaatje van afvalinzameling over water in Centrum Amsterdam;
  • Je monitort de prestatie van de brengpunten op de in overleg gestelde doelstellingen en schrijft een evaluatierapport.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is cruciaal. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor een betaalbare afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Beleid, Strategie & Projecten voor beleidsvorming en -realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval 2020 – 2025 zijn daartoe doorvertaald in programma’s en projecten en afvalplannen per stadsdeel. De directie werkt nauw samen met de stadsdeelorganisaties en de andere organisaties binnen het cluster Stadsdelen, Beheer en Dienstverlening.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor een interview en direct inzetbaar bij gunning.
  • De aangeboden kandidaat dient een uur(tarief) op te geven dat exclusief btw is en inclusief alle bijkomende kosten.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar projectervaring met het realiseren van objecten in de fysieke stedelijke omgeving (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat dient een motivatie (maximaal 1 A4) aan te leveren waarom hij/zij de meest geschikte kandidaat is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat dient een cv (maximaal 5 A4) in het Nederlands aan te leveren.
  • De aangeboden kandidaat dient minimaal 1 relevante referentie op te geven (organisatie, contactpersoon, telefoonnummer).

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met netwerken met stakeholders (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een ambtelijke en/of grootstedelijke omgeving (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • De aangeboden kandidaat heeft projectervaring binnen logistiek (dit dient duidelijk te blijken uit het cv).
  • Competentie: Analytisch vermogen – Expert.
  • Competentie: Stressbestendig – Gevorderd.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx