Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Afdeling
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft als missie: De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten.
De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het cluster Bouwtoezicht & Constructie.
Opdracht
- Controles m.b.t. naleving van wet- en regelgeving omgevingsrecht en evenementen;
- Regisseur vanuit de gemeente omtrent de uitvoering;
- Meedenken, in geval van afwijkingen, over de verdere uitvoering van plannen;
- Deelname in roulatie aan 24/7 piketdienst;
- Rapporteren over illegale activiteiten (hennep, illegaal gebruik etc.);
- Informeren van juristen bij toepassing bestuursdwang, handhaven van bestuursdwang;
- Gesprekspartner voor gemeentelijke diensten zoals Stadsbeheer, Stadsontwikkeling, Wijkposten, etc.;
- Informatieverstrekking ten aanzien van regelgeving en procedures;
- Afhandeling van meldingen van burgers.
Competenties
- Zelfverzekerd;
- Zelfstandig;
- Overtuigingskracht;
- Stressbestendig;
- Servicegericht;
- Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- Minimaal een afgeronde mbo4-opleiding in de richting van bouwkunde;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw en omgevingsrecht;
- Beschikbaar per februari 2025 voor 32 tot 36 uur per week;
- Een afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1);
- Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan).
Wensen
- Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in de richting van bouwkunde;
- Een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2;
- Bereid om 24/7 piketdienst te draaien en heeft daarbij een maximale aanrijtijd van 1 uur naar Zoetermeer;
- Aantoonbare werkervaring met besluit bouwwerken leefomgeving, Bouwveiligheid en Handhaving (benoem waar dit is opgedaan);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde werkzaamheden in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder bouw en omgevingsrecht binnen een gemeente;
- Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender.