Opdrachtomschrijving
De Implementatiemanager gebiedsgericht Inzamelen geeft na de opstartfase, die reeds heeft plaatsgevonden in jan-feb 2025, leiding aan de daadwerkelijke invoering en transitie van het veranderingsplan van Fractiegericht naar Gebiedsgericht Inzamelen bij de directie Afval en Grondstoffen. Je stuurt het projectteam functioneel aan en draagt er zorg voor dat de transitie op alle aspecten tot een goed einde wordt gebracht en binnen de gestelde termijnen.
Dit houdt in: het realiseren van milestones binnen de gestelde tijd, het afstemmen en uitvoeren van het communicatieplan met communicatiemedewerkers, het verzorgen van presentaties richting personeel, en het afstemmen en afronden van de (mogelijke) reorganisatie met MT/HR/OC/OR en overige betrokkenen. De transitie dient eind 2025 te zijn afgerond, inclusief evaluatie.
Resultaatafspraken
De transitie dient eind 2025 te zijn afgerond en de evaluatie heeft dan eveneens plaatsgevonden.
Afstemming
Tussentijdse afstemming vindt periodiek plaats met de directeur A&G, het MT en betrokken functionarissen van het projectteam. Ook wordt er afgestemd met medewerkers om hen betrokken en geïnformeerd te houden.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Eisen
- De aangeboden kandidaat heeft een universitaire opleiding afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring op senior level in organisaties als manager en/of programmamanager. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar ervaring met complexe organisatieveranderingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat dient een motivatie van maximaal 1 A4 toe te voegen waarin wordt aangegeven waarom hij/zij de meest geschikte kandidaat is voor deze opdracht. Deze motivatie zal worden besproken tijdens het interview.
- De aangeboden kandidaat dient een cv toe te voegen dat is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
- De aangeboden kandidaat dient minimaal 1 relevante referentie op te geven (organisatie, contactpersoon, telefoonnummer). De referentie dient op de hoogte te zijn.
Wensen
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring op directeursniveau en/of in een Raad van Bestuur van grotere organisaties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met complexe ambtelijke/bestuurlijke opdrachten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.