Projectondersteuner

Zuid-Holland Bereikbaar

Sluit op: 27 jan 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 10 februari 2025
Eind datum: 31 december 2025

Wie is ZHB?
Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) is een samenwerking tussen het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeenten Den Haag en Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. ZHB richt zich op het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in Zuid-Holland, door hinder tijdens werkzaamheden te beperken en bij te dragen aan de duurzame mobiliteitstransitie. Het team bestaat uit ongeveer 100 mensen, waarvan 30 vaste medewerkers en 70 in de flexibele schil.

Wat doet een projectondersteuner?
Als projectondersteuner (PO) ben je de rechterhand van de projectleider en ondersteun je op het gebied van projectadministratie en processen. Je hebt contact met interne collega’s, projectleiders, teamleden en externe contactpersonen. Het betreft geen secretarieel werk of managementondersteuning. Taken zijn onder andere:

  • Bewaken en overzien van de voortgang van projecten en opstellen van (concept) voortgangsrapportages.
  • Bijhouden van projectfinanciën en correcte weergave in het kernsysteem (AFAS).
  • Genereren van rapportages uit AFAS en bewaken van complete en actuele kerninformatie.
  • Beheren en actualiseren van projectdocumenten en informeren van betrokkenen.
  • Doen van voorstellen voor verbeteringen in AFAS en deelnemen aan gebruikerstesten.
  • Organiseren en ondersteunen van projectoverleggen, intern en extern.

Vaardigheden en kwalificaties
Als PO help je projectteams beter te presteren en ondersteun je projectleiders bij het behouden van grip en overzicht. Belangrijke vaardigheden zijn:

  • Probleemoplossend en analytisch vermogen; nauwgezetheid.
  • Snel en efficiënt ordenen en verwerken van projectinformatie in begrijpelijke output.
  • Overzien en rapporteren van projectfinanciën.
  • Effectieve communicatie en motiveren van collega’s om tijdig input te leveren.
  • Ervaring met systemen als AFAS en Microsoft-tools, inclusief Teams en Excel.
  • Teamspeler met het vermogen zelfstandig te werken.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, blijkt uit een afgeronde opleiding en/of toelichting in het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een P(M)O-rol (geen secretarieel werk/management ondersteuning) in een projectomgeving.

Wensen

  • De kandidaat heeft een relevante training gevolgd m.b.t. projectmatig werken, projectfinanciën en planningstechnieken.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken met AFAS en/of Microsoft Teams.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen het mobiliteitsdomein.
  • Het CV dient het mobiele telefoonnummer en e-mailadres van de kandidaat te bevatten.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden
  • Gestructureerd
  • Verbindend
  • Proactief
  • Stevige persoonlijkheid
  • Goede gesprekspartner

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx