Opdrachtomschrijving
De afdeling Planeconomie van Grond & Ontwikkeling is verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van alle grondexploitaties en transformatie-exploitaties van Amsterdam. De grondexploitatie omvat de financiële strategie en is tevens het instrument voor een verantwoorde risicobeheersing. De planeconoom is het “financiële geweten” van het project. Daarnaast heeft de afdeling een adviserende rol met betrekking tot ontwikkeling en implementatie van nieuw beleid en automatiseringssystemen.
Als planeconoom ben je, naast onderdeel van de afdeling planeconomie, ook onderdeel van de diverse multidisciplinaire projectteams van gebiedsontwikkelingsprojecten in de hele stad. Er wordt gezocht naar een planeconoom met een ondernemende persoonlijkheid die gericht is op samenwerking en zorgvuldig te werk gaat. Uiteraard ben je op de hoogte van de laatste politieke en juridische ontwikkelingen van de Gemeente Amsterdam.
Werkzaamheden
- Je brengt in alle fases van het gebiedsontwikkelingsproject de risico’s in beeld;
- In de uitvoeringsfase van een project voer je het grondexploitatie-beheer uit. Dit doe je door het actueel houden en adviseren over de grondexploitatie, het rapporteren en informeren over de grondexploitatie en het vertrekken van budgetten voor de realisatie van zowel kosten als opbrengsten.
- Nadat een gebied afgerond is, moet de grondexploitatie worden afgesloten inclusief de afstemming met de accounthouder.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Amsterdam is een stad in beweging. Grond & Ontwikkeling vervult een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de stad. We geven grond uit in erfpacht, zijn betrokken bij erfpachtherzieningen en transformaties, maken beleid en ontwikkelen projecten in de gebiedsontwikkeling. De organisatie heeft hierdoor een sterk financieel en ook juridische getinte kant. Grond en Ontwikkeling kent twee pijlers van producten en diensten voor de stad, op het gebied van wonen en werken. Dat zijn Gebiedsontwikkeling en Transformatie enerzijds en Erfpacht en Uitgifte anderzijds. Gebiedsontwikkeling en Transformatie richt zich op het ontwikkelen en bouwen in de stad. Erfpacht en Uitgifte van grond beheert de erfpachtcontracten in de stad en sluit nieuwe contracten voor het uitgeven van grond.
De afdeling Planeconomie is een onderdeel van Grond en Ontwikkeling en draagt op ondernemende wijze bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. Planeconomie is verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van alle grondexploitaties en transformatie-exploitaties van Amsterdam. Bij Planeconomie werken ca. 40 medewerkers en we respecteren ieders inzicht en waarderen elkaars kennis en inzet. Op bijeenkomsten en trainingen wordt kennis gedeeld en bijgebracht waardoor je aangesloten blijft en die expertise kan toepassen op je eigen project.
Eisen
- Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
- Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
- CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
- Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
- Toevoegen motivatie: De aangeboden kandidaat stelt zich voor in een motivatiebrief van maximaal 1 A4 en beschrijft waarom hij/zij geïnteresseerd en geschikt is voor deze functie. Daarnaast beschrijft de kandidaat in hoeverre hij/zij over een sterk ontwikkeld financieel gevoel beschikt. Tot slot vermeld de kandidaat hoeveel uur per week en per wanneer hij/zij beschikbaar is. De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aaneengesloten ervaring als planeconoom in gebieds- en vastgoedontwikkelingsopgaven bij een stad met meer dan 100.000 inwoners opgedaan in de laatste 8 jaar. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
- Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend hbo-diploma in de richting van civiele techniek, planologie, stedenbouw, bouwkunde of economie. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Wensen
- Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd.
- Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met complexe, politieke en bestuurlijke verhoudingen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur werkervaring bij een van de G5-gemeenten. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met uiting geven van de gevraagde competenties. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
- Toelichting maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €115,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.