Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Team Uitvoeringsdienst Sociaal Domein is op zoek naar een ervaren Consulent Inkomen. Jouw begrip, standvastigheid en oplossingsgerichte manier van denken zorgen ervoor dat je makkelijk aansluiting vindt bij je cliënten. Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand, verwerkt wijzigingen in de uitkeringssituatie en legt samen met de handhavers huisbezoeken af. Af en toe voer je boete onderzoeken uit en legt waar nodig maatregelen op. Jouw open communicatie zorgt voor heldere afspraken en maakt dat mensen je vertrouwen. Als ondersteuning van je werk, maak je snel en efficiënt gebruik van de applicatie Suites. Je bent buigzaam in denken en doen en kijkt over team- en afdelingsgrenzen heen. Doordat je in een middelgrote organisatie werkt, zijn de lijnen kort en kun je snel schakelen en resultaten boeken. De dynamiek van de verschillende werkzaamheden en de nauwe samenwerkingen met collega’s en externe partners geven je energie. Met open blik, zoek je de verbinding en neem je graag deel aan projecten en werkgroepen om tot vernieuwende oplossingen te komen.
Je komt te werken in een ervaren team met 7 directe collega's en circa 100 collega's vanuit het sociaal domein.
Competenties
- Je bent dienstverlenend naar inwoners en collega’s;
- Het kost je geen moeite vragen en situaties te doorgronden en in kaart te brengen;
- Je toont initiatief en denkt in oplossingen binnen de kaders van de wet;
- Je bent een teamspeler die met daadkracht en zelfstandigheid een beslissing neemt;
- Je bent flexibel in denken en doen en kijkt over team- en afdelingsgrenzen heen;
- Je hebt een groot kwaliteitsbesef en signaleert kansen voor verbetering;
- Je zoekt graag de samenwerking op om tot het beste resultaat te komen;
- Je bent stressbestendig en behoudt overzicht tijdens drukke periodes;
- Je hebt zelfkennis en vindt het makkelijk om feedback te geven en te ontvangen;
- Je herkent fraudesignalen en onderneemt hier actie op.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 januari 2025 tussen 11.30 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Eisen
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting SJD, MWD en Pedagogiek;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring met levensonderhoud en bijzondere bijstand;
- Een maximaal uurtarief van €75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en werk-werkverkeer.
Wensen
- Volledige beschikbaarheid op kantoor gedurende de gehele inhuurperiode (benoem dit duidelijk op het cv);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4sociaaldomein;
- Uiterlijk beschikbaar per 10 februari 2025 voor 32 tot 36 uur per week.