Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Als Adviseur openbare orde en veiligheid (OOV’er) zet je je in voor de veiligheid van de inwoners, ondernemers en organisaties in Soest. Hierbij richt jij je op de sociale veiligheidskant, omdat de fysieke veiligheid al bij je collega-adviseur crisisbeheersing is belegd.
De functie richt zich onder andere op het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. Daarbij is, in samenwerking met de 4 andere gemeenten van het basisteam, net een nieuw Integraal Veiligheidsplan opgesteld, waarbij de focus bij het thema ondermijning ligt op bedrijventerreinen. Ook de aanpak van mensenhandel is een speerpunt in het IVP.
De gemeente Soest is samen met Baarn binnen het basisteam BES verantwoordelijk voor het taakaccent ondermijning in het IVP.
Jouw taken:
- Je bent voorzitter van het lokale ondermijningsoverleg.
- Je bent gemeentelijk regisseur bij RIEC-casuïstiek.
- Je vertegenwoordigt de gemeente in regionale overleggen (AVO driehoek BES en AVO DVC).
- Met betrekking tot mensenhandel ben je de aandacht functionaris binnen de organisatie.
- Je brengt het onderwerp onder de aandacht bij medewerkers, inwoners en ketenpartners, verzamelt signalen en coördineert eventueel interventies.
- Samen met het team Handhaving heb je het onderwerp ‘veiligheid bij de horeca’ onder je hoede. Er moet een nieuw horeca-convenant worden afgesloten met Koninklijke Horeca Nederland, dat vooral ziet op de sluitingstijden. Een belangrijke taak ligt er bij jou om de samenwerking tussen gemeente en ketenpartners als politie en jongerenwerk te stroomlijnen. Op dit moment is niet bij iedereen duidelijk wat er van elkaar verwacht wordt en kan worden. Deze wensen moeten worden geïnventariseerd en er moeten onderlinge werkafspraken worden vastgelegd die iedereen onderschrijft.
- Je bent aanspreekpunt voor het onderwerp Digitale Veiligheid en Cyber.
- Verder ben je de belangrijkste adviseur van de burgemeester met betrekking tot het inzetten van zijn bestuurlijke bevoegdheden op het gebied van de openbare orde. Dit geldt voor de bevoegdheden uit de APV, maar ook voor de bevoegdheden van de Gemeentewet.
- Je draait mee in een periodiek bereikbaarheidspiket, van ongeveer één week per maand.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Eisen
- Uurtarief maximaal €110 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Beleidsmedewerker OOV binnen minimaal 3 verschillende gemeentelijke instellingen;
- Minimaal hbo niveau;
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker binnen OOV;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van OOV (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting, de diverse partners dienen in het cv benoemd te worden);
- Uiterlijk beschikbaar per 3 februari voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingen.