Projectleider uitvoering buurtbudgetplannen

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 3 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 februari 2025
Eind datum: 2 maart 2026

Opdrachtomschrijving
Als Projectleider Uitvoering Buurtbudgetplannen ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de gekozen buurtbudgettenplannen. Je wordt onderdeel van team Democratisering wat onder de Gebiedspool valt, maar bent voor opdrachten in het hele stadsdeel inzetbaar. Je takenpakket kan variëren en je bent flexibel inzetbaar op diverse projecten.

Een belangrijk onderdeel van democratisering is het buurtbudget. Sinds 2019 werkt het stadsdeel met deze vorm van participatief begroten. Inmiddels is het buurtbudget een begrip in Nieuw-West en doen vele tienduizenden bewoners op een bepaalde manier mee. Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het succesvol tot uitvoering brengen van de gekozen projecten. De gekozen projecten zijn divers en verschillen in omvang en aard. Het is aan jou de taak om maatwerk te leveren en samen met bewoners tot succesvolle resultaten te komen.

Om tot een succesvol resultaat te komen is het van belang dat jij oog hebt voor de verschillende stakeholders. Het gaat hierbij uiteraard om bewoners en ondernemers, daarnaast is interne samenwerking binnen de gemeente ook cruciaal om projecten van de grond te krijgen en deze duurzaam te borgen. Je rapporteert elke kwartaal aan de programmamanager en bestuurder over de voortgang van de projecten en weet hierbij eventuele gevoeligheden te benoemen.

Werkzaamheden

  • Buurtbudget, verantwoordelijk voor de uitvoering van de gekozen projecten;
  • Meewerken met andere projecten binnen democratisering;
  • Het belang van participatie en de ‘best practices’ inbedden in de organisatie door samen te doen;
  • Vernieuwing van participatie mogelijk te maken door te experimenteren;
  • Bestuurlijk afstemmen en terugkoppelen over de voortgang.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Stadsdeel Nieuw-West is een van de 7 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, ook wel het “groene stadsdeel” genoemd. De gebiedspool is één van de organisatieonderdelen van het stadsdeel. De gebiedspool Nieuw-West levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in het stadsdeel. Primair in opdracht van gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en RVE’s mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview. Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender. Het uurtarief dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. (Ja of Nee – KO).
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met participatie en bewonersbetrokkenheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beheersing competenties: Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals genoemd.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Indien een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend WO-diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet.

Wensen

  • Informatie kandidaat: Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen: naam, telefoonnummer, en privé e-mailadres.
  • Kennis: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar oog voor belangen gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen de Gemeente Amsterdam, bij voorkeur binnen een stadsdeel. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft werkervaring in projectmatig werken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Gevorderd.
  • Toetsing van de competentie: Vasthoudendheid: Gevorderd.
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 70 en maximaal € 80 (exclusief BTW).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx