Medewerker administratie

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 4 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 75
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 19 februari 2025
Eind datum: 18 februari 2026

Werkzaamheden
Voor de afdeling Bezwaren en Bestanden zijn we op zoek naar een ervaren medewerker. Deze kan op verschillende taken ingezet worden, waar het altijd gaat om bulkwerk en repetitieve taken. Het is de bedoeling dat de medewerker de processen allemaal onder de knie krijgt, zodat deze multi-inzetbaar is op de verschillende processen. De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Afhandeling bezwaren;
  • Subjectenbeheer (Bestandswerk);
  • Correspondentie;
  • Permanente markt analyse;
  • Incidentele activiteiten.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Belastingen gemeente Amsterdam
Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat.

Organisatie in ontwikkeling
Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Afdeling WHT
De afdeling WHT is verantwoordelijk voor de uitvoering van de hoofdprocessen Waarderen, Heffen & Toezicht. Daarnaast zijn er de twee afdelingen; Centrale Processen en Advies (CP&A) en Invordering en Incasso (I&I) waarmee samengewerkt wordt in de keten.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De aangeboden kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview en direct inzetbaar bij gunning. Het opgegeven tarief is exclusief btw en inclusief bijkomende kosten.
  • CV toevoegen: Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4 groot en dient ter verificatie van de gegeven antwoorden.
  • Werk- en denkniveau: De kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar via relevante werkervaring in het cv.
  • Opleiding: De kandidaat heeft een erkend MBO-diploma, bij voorkeur administratief/secretarieel, en dient dit document mee te nemen naar het interview.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 motivatie waarom de kandidaat geschikt is voor de opdracht. Dit wordt besproken tijdens het interview.
  • Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring met het belastingproces binnen een overheidsorganisatie, aantoonbaar via het cv.
  • Werkervaring: Kennis en ervaring met softwareprogramma’s zoals Key2Belastingen, Ortax en/of Bakerware, aantoonbaar via het cv.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • Beheersing competenties: De kandidaat beheerst de genoemde competenties op de vereiste niveaus.

Wensen

  • De kandidaat kan snel informatie doorgronden en analyseren.
  • De kandidaat kan onder werkdruk en projectmatig werken zonder kwaliteitsverlies.
  • De kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van bezwaren op gemeentelijke heffingen.
  • Toetsing van de competentie Klantgerichtheid: Expert.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx