Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Het project betreft het zoeken van een huisvestingslocatie voor een bijzondere doelgroep, die mogelijk gevoelig ligt bij de omgeving. Een belangrijk onderdeel van het project is de communicatie en participatie. Hierover heb je afstemming met de afdeling Communicatie en met externe partijen.
Het project moet drie resultaten opleveren:
- Een collegebesluit van B&W waarin een locatie in Gooise Meren wordt aangewezen die geschikt is voor het plaatsen van een aantal vrijstaande woonunits voor de doelgroep.
- Een samenwerkingsovereenkomst tussen een gespecialiseerde zorginstelling, de Regio G&V, een woningcorporatie en de gemeente.
- Een goed doordachte communicatie-aanpak die goed is afgestemd met de verschillende betrokken partijen.
Competenties
- Je hebt affiniteit met het sociaal domein;
- Je begrijpt de besluitvorming rond ruimtelijke processen;
- Je bent stressbestendig;
- Je bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Je kan goed omgaan met onderwerpen die gevoelig liggen;
- Je hebt oog voor verschillende belangen, zowel in- als extern;
- Je kan partijen samenbrengen om het gewenste resultaat te behalen;
- Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
- Je bent flexibel, verbindend en volhardend;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
- Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;
- Je stuurt op een prettige manier het projectteam aan en zorgt voor commitment van de projectteamleden.
- Je hebt humor.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 5 februari 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 februari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Eisen
- Beschikbaar per 10 februari 2025 voor minimaal 8 uur per week tot 12 uur;
- Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding;
- Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer.
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van projectleider bij het realiseren van locaties voor bijzondere doelgroepen die gevoelig liggen in de omgeving (bijvoorbeeld asielzoekers, mensen met een GGZ achtergrond of mensen met een verslavingsproblematiek) (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming binnen een gemeente.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in het aansturen van complexe projecten in een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie en stakeholder management op gemeentelijk niveau (benoem dit duidelijk in het cv).